خلیج فارس عصر امروز طوفانی می شود

به گزارش رکنا ، مرضیه سی سی پور، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: دریا از عصر امروز با وزش باد‌های شدید شمال غربی مواج و طوفانی می‌شود.

سی سی پور افزود: امروز با تاثیر موجی ناپایدار، وزش باد شدید بویژه در ساعات بعد از ظهر و شب بر روی خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان، سواحل و جزایر استان پیش بینی می‌شود و دریا مواج خواهد شد.

او با اشاره به اینکه سرعت وزش باد به بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا نیز به ۲ متر می‌رسد، گفت: توصیه می‌شود تمهیدات لازم در بنادر استان (بویژه بنادر غربی) صورت گیرد.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان افزود: همچنین در این مدت گذر ابر بر روی آسمان استان پیش بینی می‌شود و در برخی نقاط (بیشتر نیمه شرقی) رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق رخ خواهد داد.

سی سی پور گفت: فردا دوشنبه از میزان سرعت باد در تنگه هرمز و نوار ساحلی استان کاسته می‌شود، اما در خلیج فارس و دریای عمان با شدت کمتر وزش باد‌های غربی تداوم خواهد داشت.

او با اشاره به اینکه از روز سه شنبه شرایط جوی و دریایی پایداری برروی استان حاکم خواهد شد، افزود: در این مدت تغییرات دمایی بین ۱ تا ۳ درجه سانتی گراد پیش بینی می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 538227 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟