خلیج فارس طوفانی می شود

به گزارش رکنا ، مرضیه سی سی پور، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان از مواج و طوفانی شدن دریا، کاهش محسوس دما و رگبار پراکنده و رعد و برق در برخی مناطق استان خبر داد.

سی سی پور گفت: امروز دریا در محدوده تنگه هرمز متلاطم است که توصیه می‌شود شناور‌های سبک در تردد‌های دریایی احتیاط کنند.

او با اشاره به اینکه با توجه به افت محسوس دمای کمینه امروز در غالب نقاط استان شاهد ماندگاری هوای نسبتا سرد هستیم، افزود: کاهش ۱ تا ۳ درجه‌ای دمای هوا در برخی مناطق اسان تا اواسط هفته پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: از اواخر امشب و طی روز یکشنبه در استان ناپایداری جوی و دریایی قابل ملاحظه پیش بینی می‌شود.

سی سی پور افزود: با تاثیر یک موج ناپایدار در مناطق دریایی استان وزش باد شدید و مواج بودن دریا و در برخی نقاط از استان (بیشتر مناطق شرقی و شمالی) رگبار پراکنده باران و رعد وبرق پیش بینی می‌شود.

او گفت: سرعت باد طی روز یکشنبه به ویژه ساعات بعدازظهر و شب به ۵۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع موج به بیش از ۲ متر خواهد رسید.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان افزود: توصیه می‌شود با توجه به قابل ملاحظه بودن سرعت باد از هرگونه تردد دریایی خودداری شود و تمهیدات لازم در مناطق ساحلی و بندری جهت مقابله با خسارات احتمالی صورت گیرد.

سی سی پور گفت: روز دوشنبه از میزان سرعت باد در تنگه هرمز کاسته خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 537908 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟