دختر معلولی که کلمات آزار دهنده را روی صورتش نوشت + عکس

به گزارش رکنا، یک دختر دارای معلولیّت و کارشناس گریم، کلمات تند و بی رحمانه که غریبه‌ها به او می‌گویند، روی صورتش نوشت. «دعاء شایع» ۲۱ ساله از پلیموث در ساحل دوون قصد دارد با این حرکت میزان آگاهی‌های مردم درباره بدرفتاری که افراد دارای معلولیت روزانه درگیر آن هستند را بالا ببرد.

این دختر که با اختلال مادرزادی در ستون فقراتش متولد شده است، تصاویری از چهره اش را در فضای مجازی منتشر کرد که روی آن واژه‌ها و مفاهیمی مانند ناتوان، فاقد احساس و زشت نقش بسته است. دعاء هر روز کلمه‌های اهانت آمیز جدیدی که می‌شنود را به این فهرست اضافه می‌کند.

او مبتلا به اسپاینا بیفیدا (Spina bifida) است که نوعی اختلال مادرزادی ناشی از بسته نشدن کامل لوله عصبی جنین می‌باشد. نام دیگر این عارضه، کمر باز یا بیرون‌زدگی نخاع است. دعاء تا ده سالگی مجبور شد به دلیل این ناهنجاری از عصا استفاده کند و سپس به استفاده از ویلچر روی آورد.

او می‌گوید: گریموری شغل خوبی برای پنهان کردن رنج هاست، اما من می‌خواهم رنجهایم را آشکار کنم و بگویم که در زیر این گریم آسیب و خسارت وجود دارد. گریم نقاب من است، اما من تصمیم گرفتم با استفاده از ابزار گریم، همه بدانند که افراد معلول هنوز در سال ۲۰۱۹ متحمل رنج می‌شوند و کلمات آزار دهنده‌ای مانند: ناتوان، زشت و... می‌شنوند که بسیار دردناک است.

او می‌گوید معلولیت در فضای مجازی نمود و نمایش زیبایی ندارد و از سوی کاربران پذیرفته شده نیست و این باعث سرخوردگی و ناامیدی او شده است.

دعاء در یمن متولد شده و وقتی شش سال داشت همراه خانواده اش به دوون مهاجرت کردند. از زمانی که به دوون آمده اند او به طور منظّم مورد تمسخر قرار می‌گیرد. دعاء درباره ناراحت کننده‌ترین حرفی که از مردم شنیده می‌گوید، مردی در اتوبوس با ترحّم به او خیره شده بود و گفت: خیلی بد است که با این همه زیبایی معلول باشی، زیبایی ات به درد نمی‌خورد، چون روی ویلچر نشسته ای!

او بر این باور است که مردم پیش از اینکه به خود شخص توجه کنند به ویلچر و معلولیت او خیره می‌شوند. با وجود همه‌ی این‌ها دعاء می‌تواند هر کاری که بقیه انجام می‌دهند را بدون نیاز به کمک انجام دهد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 539227 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟