فیلم های تکاندهنده از زمین لرزه در ترکیه / 20 کشته و 30 مفقود + عکس و فیلم
حجم ویدیو: 2.71M | مدت زمان ویدیو: 00:00:26

به گزارش گروه ترجمه رکنا، در پی زلزله 6.7 ریشتری در ترکیه دست کم 20 تن کشته و 900 نفر زخمی و مجروح شدند که امکان بالا رفتن آمار قربانیان و مصدومان است.

سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه در خصوص این حادثه عنوان کرد که زمین لرزه ای به بزرگی 6.7 ریشتر در نزدیکی شهر سیوریس واقع در استان الازیغ رخ داد که 10 ساختمان دچار ریزش شد و 30 شهروند نیز در پی وقوع این حادثه ناپدید و مفقود شدند.

زلزله ترکیه (1)

زلزله ترکیه (2)

زمین لرزه ترکیه (2)

وی در ادامه افزود که 13 نفر در استان الازیغ، 4 نفر در مالاتیا ، یک تن در دیاربکر و دو نفر در منطقه ای دیگر در این بلای طبیعی جانشان را از دست دادند.

زلزله ترکیه (3)

گفتنی است که عملیات جستجو برای نجات 30 مفقود در شهر الازیغ در حال انجام است.

زلزله ترکیه (5)

گزارش های اولیه نشان می دهد که این زمین لرزه 40 ثانیه به طول انجامید و حدود 500000 نفر لرزش شدید این زمین لرزه را احساس کردند.

زلزله ترکیه (4)

در حال حاضر رسیدگی به این اتفاق همچنان ادامه دارد.

ادامه عملیات امداد در مناطق زلزله‌زده ترکیه

رسانه‌های داخلی در ترکیه از ادامه تلاش نیروهای امداد برای بیرون کشیدن حادثه دیدگان زلزله شب گذشته از زیر آوار خبر دادند.

اواخر روز گذشته (جمعه) زمین لرزه مهیبی مناطقی از شرق ترکیه را لرزاند که تاکنون حدود ۲۰ کشته برجا گذاشته و موجب ریزش چندین ساختمان در مناطق نزدیک به کانون زمین لرزه شده است. این زمین لرزه در چندین کشور مجاور ترکیه نیز احساس شده است.

بزرگی این زمین لرزه ۶.۸ ریشتر بوده که استان الازیغ در ۵۵۰ کیلومتری شرق آنکارا را لرزانده و با بیش از ۲۵۰ پس‌لرزه همراه بوده است.

طبق اعلام مرکز بحران و فوریت‌های اضطراری ترکیه ۱۶ نفر در استان الازیغ و چهار نفر دیگر در استان ملطیه بر اثر این زمین لرزه جان خود را از دست داده‌اند. همچنین ۱۰۳۰ نفر مصدوم شده و در مراکز درمانی تحت درمان قرار دارند.

تصاویر منتشر شده از محل حادثه حاکی از آن است که نیروهای امداد در استان الازیغ توانستند سه نفر را پس از ۱۲ ساعت تلاش، زنده از میان آوار خارج کنند. همچنین یک زن دیگر پس از ۱۳ ساعت از زیر آوار بیرون کشیده شد.

تیم‌های امداد تمام شب گذشته را با استفاده از تجهیزات و همچنین به شکل دستی تلاش کردند تا آوار به جا مانده از این زمین‌لرزه مهیب را در مناطق زلزله زده که دمای آن به منفی هشت درجه زیر صفر رسیده، جابجا کنند.

در گذشته نیز زلزله‌های مهیبی در ترکیه رخ داده است. در اوت ۱۹۹۹ زلزله‌ای به بزرگی ۷.۶ ریشتر ۹۰ کیلومتری جنوب شرق استانبول را لرزاند که بیش از ۱۷ هزار کشته برجا گذاشت. همچنین ۵۰۰ هزار نفر را بی‌خانمان کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، همچنین در سال ۲۰۱۱ زلزله‌ای شهر وان را لرزاند که دست‌کم ۵۲۳ کشته برجا گذاشت.

دستپاچه شدن مردم ترکیه در شهر گازینتپ هنگان وقوع زلزله

وقوع زلزله 6.8 ریشتری در ترکیه روی آنتن زنده

خسارات وارد شده به خانه ها در پی زلزله 6.8 ریشتری در الازیغ ترکیه

لحظه وقوع زلزله و اشهد خواندن جوان ترکیه ای

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 537806 ویرایش خبر
لینک کپی شد
عارفه اندرودی
آیا این خبر مفید بود؟