علت مرگ ببر باغ وحش صفادشت چه بود + جزییات

به گزارش رکنا ، مدیر‌کل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش با بیان اینکه محیط زیست در جریان بیماری و تلف شدن ببر باغ وحش صفادشت بوده است، گفت: نیازمند رده‌بندی باغ‌ وحش‌ها در کشور هستیم.

شهاب الدین منتظمی‌ در خصوص تلف شدن یک قلاده ببر در باغ وحش صفادشت کرج گفت: براساس گزارش کارشناس محیط زیست استان تهران، این ببر به دنبال بیماری که به یکی از بیمارستان‌های تهران منتقل و در آنجا تلف شده است.

وی با اشاره به اینکه گزارش بالینی از بیماری و مرگ این ببر تهیه شده و مشخص شده است که علت مرگ این حیوان نارسایی کلیوی بوده است، ابراز داشت: باغ‌وحش از همان ابتدای بیماری این ببر محیط زیست را در جریان گذاشته و منتظر گزارش نهایی آن هستیم.

مدیر‌کل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش خاطرنشان کرد: با توجه‌ به مستندات کالبدشکافی بیمارستان نتیجه نهایی را اعلام خواهیم کرد.

منتظمی درخصوص ازبین رفتن حیوانات ‌در باغ‌وحش‌ها و اینکه آیا موجب سلب امتیازی از سوی محیط زیست می‌شود یا خیر پاسخ داد: از بین رفتن حیوانات در باغ‌وحش‌ها در قدم نخست به ضرر باغ وحش است اما اگر در روند تلف شدن یک حیوان تخلفی صورت گیرد محیط زیست وارد عمل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه همواره توصیه ما به باغ‌های وحش این است که چارچوب‌های بهداشتی، محیط زیستی را به طور کامل رعایت کنند، اظهار داشت: یکی از مشکلات ما این است که رده‌بندی‌ برای باغ‌وحش‌ها نداریم.

مدیر‌کل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش با بیان اینکه در حال بازبینی دستورالعمل های موجود در خصوص باغ‌های وحش هستیم، گفت: رده بندی باغ وحش با مشکلات متعددی همراه است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 536653 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟