یافتن جسد کوهنورد جوان در تفتان / سقوط یک زن از ارتفاع

به گزارش رکنا ، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان از مرگ کوهنورد کرمانشاهی در ارتفاعات تفتان خبرداد.

حسن مصفا  ضمن تایید این مطلب اظهار داشت: شب گذشته همنوردان این کوهنورد به پایگاه کوهستان تفتان مراجعه کرده و خبر مفقود شدنش را به نیروهای امدادی اعلام کردند که بلافاصله تلاش ها برای یافتن این کوهنورد آغاز شد.

وی افزود: این کوهنوردان بدون هماهنگی با هلال احمر استان عازم ارتفاعات تفتان شده بودند.

مصفا ادامه داد: شرایط برف و کولاک، سرما و یخبندان شدید تفتان در شب گذشته اجازه ادامه عملیات جستجو و امداد و نجات را به نجاتگران هلال احمر نداد و آنها تنها توانستند اثری از این کوهنورد پیدا کنند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان ادامه داد: امدادگران کوهستان تفتان از بامداد امروز عملیات جستجو و نجات را ادامه دادند و توانستند پیکر بی جان سیاوش دوست مرادی 54 ساله کوهنورد کرمانشاهی را پیدا کنند و آن را به پایین کوه انتقال دهند.

وی گفت: در حادثه دیگری در تفتان صبح امروز خانمی از ارتفاع 300 400 متری سقوط کرده و از ناحیه دست، پا و قفسه سینه دچار شکستگی شده که توسط عوامل امدادی به پناهگاه کوهستانی منتقل شده و با درخواست بالگرد امیدواریم بتوانیم این فرد مصدوم را به پایین کوه منتقل کنیم.

قله آتش فشانی نیمه فعال تفتان با چهار هزار و ۵۰ متر ارتفاع در ۳۰ کیلومتری شهر خاش و ۱۶۰ کیلومتری زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده و در طول سال به ویژه فصل های پاییز و زمستان پوشیده از برف است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 533247 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟