کشف بیش از 50 تن کود شیمیایی قاچاق در مهاباد

به گزارش رکنا ، جهین رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مهاباد گفت: در طول ۳ ماهه دوم امسال ۵۷ تن کود شیمیایی و سموم دفع آفات نباتی به ظن قاچاق و احتکار که در سامانه جامع واحد انبار داری این شهرستان ثبت نشده بود، کشف و ضبط شد.

او با اعلام اینکه ارزش ریالی این مقدار کود شیمیایی ۶ میلیارد و ۸۲۰ میلیون بوده است، افزود: ضبط قاچاق کالا با همکاری مراجع اطلاعاتی نیروی انتظامی جهاد کشاورزی و تعزیرات حکومتی بوده است.

جهین اضافه کرد: از این میزان کالا ۳۳ تن کود شیمیایی قاچاق و ۲۴ تن سموم دفع آفات نباتی و کود‌های مایع کالای احتکار است.

او تصریح کرد: در این رابطه مدیران واحد‌های مزبور برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مهاباد گفت: هر شخص حقیقی و حقوقی مکلف به ثبت اطلاعات انبار کالا است و باتوجه به اینکه مدیر واحد عرضه کننده سموم شیمیایی نسبت به ثبت میزان ورود و خروج کالا در سامانه انبار‌ها اقدام نکرده بود باستناد قوانین ابلاغ شده مدیر واحد به اتهام تخلف احتکار و مدیر یک واحد تولیدی کود شیمیایی بعلت اخذ نکردن مجوز‌های لازم از مراجع مربوط به اتهام تخلف مظنون به قاچاق به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

احتکار نه تنها موجب تورم می‌شود بلکه در صورت ادامه آن، آثار ناهنجار معنوی نیز به دنبال خواهد داشت و در نهایت در زنجیره نظام جامعه اختلال ایجاد کرده و جامعه‌ای فاسد خواهد ساخت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 533056 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟