شناسایی هویت جانباختگان ۳ تا ۷ روز طول می‌کشد/تکذیب تروریستی بودن سانحه

به گزارش رکنا، مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور با تایید این خبر گفت: ۲۲ دستگاه آمبولانس و ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس از سوی اورژانس به محل سقوط این هواپیما اعزام شده‌ است.

مرتضی سلیمی رییس سازمان امداد ونجات هلال احمر نیز اعلام کرد که ۶۰ تیم عملیاتی و دو بالگرد هم از سوی سازمان امداد و نجات به محل اعزام شده‌است.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد که فرآیند شناسایی هویت جانباختگان سقوط هواپیمای اوکراینی حدود سه روز تا یک هفته به طول خواهد انجامید.

حامد نائیجی  با بیان اینکه برای شناسایی اجساد ممکن است نیاز به اخذ آزمایش از خانواده جانباختگان باشد، افزود: در این خصوص در صورتی که نیاز به انجام آزمایش باشد با شناسایی خانواده‌ها نسبت به انجام آزمایش از آنان در مراکز پزشکی قانونی استان محل سکونتشان اقدام خواهیم کرد و نیازی به حضور این خانواده‌ها در تهران نیست.

سفارت اوکراین در تهران اخبار مبتنی بر اصابت موشک یا تروریستی بودن حادثه سقوط هواپیمای بوئینگ ایرلاین اوکراینی در تهران را تکذیب و اعلام کرد که این اتفاق تنها به علت نقص موتور هواپیما رخ داده است.

گزارش های منتشر شده در آسوشیتد پرس حاکی از آن است که ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین نیز ضمن تسیلت و همدردی با خانواده جان باختگان این حادثه ناگوار، بلافاصله برنامه سفر خود را به عمان لغو کرد و به منظور پیگیری مسائل مربوط به سقوط هواپیما در کیف، پایتخت این کشور، باقی ماند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی ضمن تسلیت برای جان باختن سرنشینان هواپیمای مسافربری اوکراینی تاکید کرد که ضرورت دارد مسئولان ذیربط به بررسی علل و عوامل بروز این سانحه دردناک پرداخته و نتایج آن را به اطلاع عموم مردم برسانند.

 دادستان تهران، از انتقال پیکرهای جانباختگان حادثه سقوط هواپیما به پزشکی قانونی برای احراز هویت و همچنین پیدا شدن هر دو جعبه سیاه این هواپیما خبر داد.

 اسامی مسافران هواپیمای اوکراینی که به بنابر اعلام مسئولان تمامی آنان جان خود را از دست داده‌اند، اعلام شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 533017 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟