بیش از نیمی از مسافران هواپیمای اوکراین زن بودند

به گزارش رکنا ، معاون عمرانی استاندار تهران گفت:‌ بیش از نیمی از سرنشینان هواپیمای مسافربری اوکراین که بامداد امروز چهارشنبه در شهرستان رباط کریم سقوط کرد، زن بودند.

«محمد تقی زاده» در گفت وگو با روابط عمومی استانداری تهران افزود: کار جمع آوری پیکر جانباختگان این حادثه رو به پایان است و در میان آنها، پیکرهای ۸۱ زن، ۷۰ مرد و ۱۵ کودک دختر و پسر و یک نوزاد به چشم می خورد.

وی افزود: تعداد ۱۴۷ تن از مجموع مسافران هواپیما ایرانی بودند.

یک فروند بوئینگ ۸۰۰-۷۳۷ با شماره ثبت UR-PSR متعلق به خطوط هوایی اوکراین اینترنشنال بامداد امروز تنها ۵ دقیقه پس از بلندشدن از فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد کی یف پایتخت اوکراین دچار نقص فنی و آتش سوزی در قسمت موتور هواپیما شد و ساعت ۶:۲۰ در منطقه شاهدشهر در شهرستان شهریار سقوط کرد.

به گفته مقامهای مسئول، در این حادثه تمامی ۱۷۶ سرنشین هواپیما و ۹ خدمه آن جان باخته اند.

معاون عمرانی استاندار تهران گفت: ۵۰۰ نفر از نیروهای امدادی شامل هلال احمر، آتش نشانی و اورژانس در سطح منطقه مشغول فعالیت هستند تا اجساد جمع آوری شود.

تقی زاده گفت: احتمالا خلبان پس از متوجه شدن نقص فنی دور می‌زند که به سمت فرودگاه امام برگردد اما نهایتا هواپیما در انتهای محدوده مسکونی و دقیقا در محدوده‌ای که فضای باز بوده و پارک و زمین چمنی در آن جا وجود داشته است، سقوط می‌کند.

معاون استاندار تهران افزود: هواپیما در انتهای منطقه مسکونی اولین برخورد با زمین را داشته است اما به تجهیزات خاصی غیر از پارک موجود در منطقه آسیبی وارد نشده است.

به گفته وی، اکنون دادستان، فرماندار و شهرداران برای بررسی موضوع در منطقه حضور دارند.

تقی زاده تاکید کرد: علت دقیق سقوط هواپیما پس از بررسی جعبه سیاه آن که پیدا شده است، مشخص خواهد شد.

به گفته شاهدان عینی، هواپیما هنگام پرواز در آسمان دچار حریق و منفجر شد. از همین رو، هیچیک از سرنشینان آن، از حادثه جان به در نبردند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 533009 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟