رئیس جمهور اوکراین در پی سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی سفر خود به عمان را لغو کرد

به گزارش رکنا،دفتر «ولادیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که زلنسکی در پی سانحه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی در نزدیکی تهران سفر خود به عمان را لغو کرد و به کشورش بازگشت.

در بیانیه دفتر ریاست جمهوری اوکراین آمده است که ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور سفر خود به عمان را به شکل فوری در پس سانحه سقوط هواپیمای متعلق به خطوط هوایی بین المللی اوکراین نیمه کاره گذاشت و به کیف بازگشت.

ساعت شش امروز (چهارشنبه) که یک فروند هواپیمای مسافربری از نوع بوئینگ ۷۳۷ تنها شش دقیقه بعد از بلندشدن از باند فرودگاه «امام خمینی(س) »با ۱۷۶ خدمه و مسافر در محدوده «شاهد شهر» سقوط کرد.

«مجتبی خالدی » سخنگوی اورژانس کشور با تایید این خبر گفت: ۲۲ دستگاه آمبولانس و ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس از سوی اورژانس به محل سقوط این هواپیما اعزام شده‌ است. مرتضی سلیمی، رییس سازمان امداد ونجات هلال احمر نیز اعلام کرد که ۶۰ تیم عملیاتی و دو بالگرد هم از سوی سازمان امداد و نجات به محل اعزام شده‌است.

تعداد جانباختگان ایرانی سانحه سقوط اعلام شد

رئیس اورژانس کشور تعداد ایرانیانی که در هواپیمای سقوط کرده حضور داشتند را ۱۴۷ نفر اعلام کرد. بنابر اظهارات پیرحسن کولیوند از بین ۱۷۹ تن که در حادثه سقوط هواپیمای مسافربری جان باختند ۳۲ نفر غیرایرانی و ۱۴۷ نفر ایرانی‌ بوده‌اند.

اجساد جانباختگان سقوط هواپیمای اوکراینی به پزشکی قانونی کهریزک منتقل می‌شود

به گفته مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران سوله مدیریت بحران در مرکز کهریزک برای تحویل اجساد آماده شده است. بر این اساس اجساد سانحه سقوط هواپیما بعد از جمع‌آوری به مرکز تشخیص آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان تهران در کهریزک منتقل خواهد شد تا پس از آن اقدامات برای شناسایی و تعیین هویت آغاز شود.

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ اوکراین متعلق به هواپیمایی اوکراین اینترنشنال (Ukraine International) بوده است. این هواپیما که قرار بوده در ساعت ۵:۱۵ به مقصد کیف، اوکراین پرواز کند، با تاخیر یک ساعته در ساعت ۶:۱۲ پرواز کرده است. هنوز معلوم نیست که این تاخیر به علت نقص ایمنی بوده است یا خیر. طبق اطلاعات مندرج در وب سایت سیمپل فلایینگ، مدل این هواپیما بوئینگ ۷۳۷- ۸۰۰ بوده است که ساخت شرکت هواپیماسازی بوئینگ آمریکاست و تنها سه سال از عمر آن می گذرد.

آماده‌باش پزشکی قانونی درپی سقوط هواپیما

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور از آمادگی این سازمان برای تحویل گرفتن اجساد جانباختگان سانحه سقوط هواپیمای مسافربری در جنوب تهران خبر داد و اظهار کرد: به دنبال سقوط هواپیما، مرکز تشخیص هویت پزشکی قانونی استان تهران در کهریزک به آماده‌باش درآمد تا اجساد جانباختگان این سانحه را دریافت کند، اما تاکنون طبق گزارش‌های دریافتی هیچ جسدی به مرکز تشخیص هویت کهریزک تحویل داده نشده است.

خانه های اطراف خسارتی ندیده اند

بر اساس مشاهدات خبرنگار ما از محل حادثه؛ هواپیمای اوکراینی در منطقه خالی از سکنه و زمین کشاورزی سقوط کرده است و به خانه‌های اطراف محل خسارتی وارد نشده است.

هم اکنون نیروهای امدادی، انتظامی و تشخیص هویت و ... در محل حضور دارند و در حال امدادرسانی و انتقال پیکر جانباختگان این سانحه هستند.

اکثر مسافران هواپیمای سقوط کرده ایرانی بودند

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت که بیشتر مسافران هواپیمای سقوط کرده اوکراینی، اتباع جمهوری اسلامی ایران بودند و مسافرینی با سایر ملیت‌ها نیز در این پرواز حضور داشتند.

تعداد دقیق مسافران و خدمه مشخص شد

رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد: هواپیمای ۷۳۷، ۱۲ و ۶ دقیقه صبح امروز فرودگاه امام خمینی(س) را ترک کرده بود و دقیقا بعد از ۶ دقیقه پرواز بین شهریار و پرند دچار سانحه شده و سقوط کرده است.

وی افزود: بر اساس گزارش دقیق تعداد ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه در این هواپیما بوده اند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری درباره علت بروز این سانحه سقوط هواپیمای ۷۳۷ اوکراینی گفت: هنوز چیزی به صورت دقیق مشخص نیست و به محض به دست آمدن علت بروز این سانحه آن را اعلام خواهیم کرد.

جعفرزاده در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه گفته می شود این هواپیما در منطقه مسکونی شاهد شهر سقوط کرده است، عنوان کرد: گفته می‌شود که این منطقه صباشهر بوده که بین شهریار و پرند است اما علت دقیق حادثه و اطلاعات بیشتر در ادامه اعلام خواهد شد.

اخبار اولیه حاکی است؛ این هواپیما که عازم کی‌یف پایتخت اوکراین بوده است ۱۷۰ مسافر و خدمه داشته است.

به گفته مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور ۱۰ دستگاه آمبولانس به محل سقوط این هواپیما در محدوده شاهد و پرند اعزام شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر،‌ مرتضی سلیمی اظهار کرد: حوالی ساعت ۶ و ۲۲ دقیقه سقوط این هواپیما به جمعیت هلال احمر اعلام شد که در پی آن تیم‌های امدادی به محل اعزام شدند.

وی با تاکید بر این موضوع که بر اساس شواهد، احتمالی برای زنده بودن سرنشینان هواپیما نیست گفت: امداد و نجات ادامه دارد. ۶۰ تیم عملیات و دو بالگرد از تهران اعزام شده‌اند.

براساس گزارش خبرنگار ما محل دقیق سقوط این هواپیما در پارکی در محمودآباد شهریار بوده است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 532987 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟