درگذشت زن ترکیه‌ای که حکومت چهار خلیفه عثمانی را تجربه کرده بود

به گزارش رکنا، یک زن ترکیه‌ای که توانسته بود در زمان فرمانروایی چهار پادشاه و خلیفه عثمانی زندگی کند، در ۱۱۳ سالگی درگذشت.

«عائشه اوچار» زن ترکیه‌ای در استان موغله در جنوب غربی ترکیه زندگی می‌کرد و توانسته بود در زمان حیات خود چهار پادشاه و خلیفه عثمانی، ۱۳ رئیس جمهور و ۲۷ نخست وزیر را در ترکیه ببیند.

درگذشت زنی ترکیه‌ای که چهار خلیفه عثمانی را به چشم دیده بود

اوچار در سال ۱۹۰۷ و در زمان پادشاهی «عبدالحمید دوم» (سی و چهارمین خلیفه امپراتوری عثمانی) به دنیا آمد. عبدالحمید دوم از سال ۱۸۷۶ تا ۱۹۰۹ حکومت کرد. وی پس از آن دوران خلافت «محمد پنجم» (سی پنجمی خلیفه عثمانی) که از سال ۱۹۰۹ تا سال ۱۹۱۸ حکومت کرد را نیز به چشم دید.

پس از محمد پنجم، محمد ششم (یا وحید الدین محمد) سی ششمین خلیفه از امپراطوری عثمانی بر سر کار آمد. محمد ششم تا سال ۱۹۲۲ و تا زمانی که امپراطوری عثمانی منحل نشده بود، در قدرت حضور داشت. در سال ۱۹۲۲ و پس از جنگ جهانی اول، امپراطوری عثمانی منحل و محمد ششم از ترکیه اخراج و عبدالمجید دوم بطور اسمی در زمان برپایی جمهوریت در ترکیه، به عنوان آخرین خلیفه از خاندان عثمانی انتخاب شد و تا سال ۱۹۲۴ و پیش از تبعید، در ترکیه حضور داشت.

این زن دو دختر داشت که یکی از آن‌ها ۹۲ و دیگری ۸۹ ساله است. او مسن‌ترین فرد در ترکیه بود که شناسنامه‌ای داشت که در آن تاریخ ولادتش ذکر شده بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 531344 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟