خودکشی 295 زن و مرد در گچساران / یکسال پر فاجعه

به گزارش رکنا ، پیش از ظهر امروز دومین نشست مجمع سلامت شهرستان با حضور فرماندار در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد.

در این نشست عباس باشتی اظهار کرد: اجتماعی شدن مقوله سلامت به معنای مشارکت سازماندهی شده و ساختارمند فرد، خانواده و جامعه در تامین، حفظ و ارتقای سلامت تمام آحاد جامعه، با استفاده از ظرفیت و مشارکت همه نهاد ها و سازمان‌ها حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: عدم توجه به مقوله سلامت، خطرات زیادی برای ایجاد توسعه پایدار ایجاد می‌کند که در این زمینه توجه به 2 محور مشارکت همگانی و همکاری بین بخشی در کنار تامین منابع پایدار ضروری است.

معاون شبکه بهداشت و درمان گچساران افزود: حوزه درمان به تنهایی نمی تواند همه سلامت مردم را تضمین کند و هر چقدر هم که در حوزه درمان و بهداشت هزینه شود، به نتیجه دلخواه دست نخواهد یافت مگر اینکه با همکاری و مشارکت دستگاه‌های اجرایی، نهادها، ارگان‌ها و خیرین سلامت ایجاد شود.

باشتی با اشاره به اینکه در سال گذشته تعداد 295 نفر در شهرستان گچساران اقدام به خودکشی کرده‌اند، گفت: در این زمینه 6 خودکشی منجر به فوت شد.

وی با بیان اینکه بیشترین گروه سنی که اقدام به خودکشی می‌کنند بین ۱۵ تا ۳۰سال سن است، گفت: سال گذشته 70درصد افراد مجرد و ۳۰درصد از افراد متاهل در این شهرستان اقدام به خودکشی کرده که این اقدام موفق نبوده است.

معاون شبکه بهداشت و درمان گچساران اذعان کرد: مراقبت از سالمندان این شهرستان در سال گذشته 47درصد بوده است.

باشتی تصریح کرد: میزان مرگ و میر نوزدان به ازای هر هزار نوزاد متولد شده 7.9 درصد فوت مرگ نوزدان وجود داشته است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته مرگ و میر مادران زنان باردار در گچساران صفر بوده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 531332 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟