ردپای سگ‌های ولگرد در دانشگاه علوم پزشکی کرمان

به گزارش رکنا ، این روز‌ها اگر از در ورودی دانشگاه علوم پزشکی کرمان وارد شوی از همان اول شاهد سگ‌های ولگردی هستی که برای خود بروبیایی دارند واسترس در چهره دانشجو‌ها نشان از ترس از این سگ‌ها است.

برای پیگیری سگ‌های ولگرد به دانشگاه علوم پزشکی کرمان رفتیم از درب ورود سگ‌ها را در داخل محوطه دیدیم و حرکت خود را به سمت سلف دانشگاه ادامه دادیم، این طور که معلوم بود بوی غذا به مشام سگ‌ها خورده بود و تعدادشان آنجا بیشتر بود و منتظر وعده غذایی خود بودند به سراغ دانشجویان رفتیم یکی دانشجویان که سال پنجم پزشکی بود به ما گفت از شروع ترم اول تاکنون هر روز شاهد سگ‌های ولگرد در دانشگاه بودم و متاسفانه از نظر بهداشتی مناسب نیست سگ‌ها در کنار سلف باشند چند بار اعتراض کردیم، ولی اتفاقی نیفتاده است.

دختر خانم رشته پرستاری هم از ترس سگ‌های ولگرد به ما گفت: روز‌ها با استرس و ترس به سلف می آیم .

در ادامه پسران دانشجو که خوابگاه آن‌ها در کنار سلف است از صدای آزار دهند‌ه سگ‌ها در شب و تجمع آن‌ها در کنار خوابگاه گفتند واینکه اصلا از این شرایط راضی نیستند و هر لحظه منتظر گاز گرفتگی سگ ها هستند.

به اتاق آقای بارونی معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی رفتیم. او با اشاره به اینکه محوطه دانشگاه علوم پزشکی کرمان خیلی وسیع است و بعضی مسیر‌ها با دانشگاه باهنر مشترک است گفت: متاسفانه به دلایل مالی امکان حصار کامل دانشگاه علوم پزشکی تا کنون میسر نشده است.

سگ در دانشگاه

بارونی افزود: به دلیل نبود حصار کامل وخارج از شهر بودن دانشگاه علوم پزشکی کرمان متاسفانه سگ‌های ولگرد راحت به داخل دانشگاه می‌آیند.

معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اعلام اینکه مقداری از حصار دانشگاه در چند روز اخیر کشیده شده است اظهار کرد: با رییس دانشگاه وشورا‌های صنفی دانشجویان جلسه گذاشتیم و مقرر شده است به زودی بودجه‌ای تامین شود تا حصار دانشگاه کامل شود.

او گفت: از پارسال تاکنون فقط یک دانشجو توسط سگ‌ها ولگرد دچار گاز گرفتگی شد وآن‌ها موقع غذا دادن به سگ بود سریعا مراحل در مانی آن را انجام دادیم.

سگ ولگرد

در پایان مصاحبه به اطرف دانشگاه علوم پزشکی کرمان رفتیم متاسفانه ورود سگ‌های ولگرد خیلی راحت به دانشگاه بود و آزادانه آمد و رفت می‌کردند و این نکته جالب بود که دانشگاه علوم پزشکی کرمان از سال ۵۶ با ۵۰ دانشگاه کار خود را شروع کرده و متاسفانه حالا با هزاران دانشجو بعد از ۴۲ سال حصار اطراف دانشگاه نکشیدند تا امنیت دانشجویان به خطر بی افتد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 529928 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟