کشف محموله دارویی غیرمجاز در مشهد

به گزارش رکنا، محمدرضا بهروزیان اظهار کرد: با عنایت به رصد و پایش نحوه توزیع دارو و واکسن توسط کارشناسان شبکه دامپزشکی مشهد در یکی از شرکت‌های باربری، یک محموله دارویی کشف و با توجه به عدم رعایت ضوابط حمل و نگهداری دارو با هماهنگی مقام قضایی به صورت موقت ضبط شد.

رئیس اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی افزود: این محموله با توجه به برگه‌های بارنامه متعلق به یکی از شرکت‌های تولیدی در استان و یک شرکت پخش دارو است.

وی تاکیدکرد: محموله‌های دارویی صرفا باید با خودروهای دارای مجوز بهداشتی قرنطینه‌ای دامپزشکی و مخصوص حمل دارو انتقال یابد.

بهروزیان گفت: بر اساس ضوابط از محموله‌های مذکور جهت تعیین اصالت و کارایی دارو نمونه برداری شده و به آزمایشگاه مربوطه ارسال می‌شود و پس از دریافت پاسخ آزمایشات گزارش نهایی به مراجع قضایی ارسال می‌شود.

گفتنی‌است؛ بر اساس دستورالعمل رصد و پایش دارو و طرح تشدید نظارت بر نحوه پخش و توزیع، از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد 2هزار و 671 بازدید از شرکت‌های پخش و داروخانه‌ها و مراکز مایه‌کوبی که برخی به صورت مشترک با کارشناسان اداره صمت بوده انجام و 91 مورد تخلف شامل عدم ارائه فاکتور، گران فروشی و عدم رعایت ضوابط ابلاغی به مراجع قضایی وهیأت بدوی انتظامی نظام دامپزشکی استان ارجاع شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 529669 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟