به گزارش رکنا،اشراف اطلاعاتی مأموران اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد‌مخدر خراسان رضوی به دریافت خبری منجر شد که نشان از جابه‌جایی یک محموله سنگین افیونی از یکی از شهرهای استان سیستان و بلوچستان به مشهد و استان‌های مرکزی کشور داشت.

تیم عملیاتی پرونده با کسب این اطلاعات و بدون فوت وقت موضوع را با دادسرای انقلاب مرکز استان خراسان‌رضوی مطرح کرد و پس از اخذ نیابت از سوی مقام قضایی وارد عمل شد.

منابع اطلاعاتی قانون از حمل این محموله سنگین با یک دستگاه تریلی خبر داده بودند. از این رو ضابطان قضایی با همکاری ماموران مبارزه با مواد‌مخدر استان خراسان جنوبی خودروی مورد نظر را تحت تعقیب قرار دادند و گروه‌های دیگری نیز در نزدیکی دیهوک شهرستان طبس به کمین خودروی حامل بار نشستند.همه چیز طبق نقشه پیش می‌رفت و گزارش تیم پوششی خبر از ورود تریلر افیونی به حوزه مأموران می‌داد. آفتاب زده بود و خودروهای اندکی در سطح جاده رفت و آمد داشتند تا اینکه خودروی تریلر مورد نظر به رؤیت تیم عملیاتی رسید.

مجریان قانون که نمی‌خواستند کار به تعقیب و گریز کشیده شود در اقدامی غافل‌گیرانه و بدون اینکه راننده تریلر بویی برده باشد از او خواستند تا خودرواش را کنار جاده متوقف کند. متهم نیز برای اینکه حساسیت برای مأموران به وجود نیاورد و دستش رو نشود با پلیس همکاری کرد.

از ظاهر بار این تریلی کانتینر‌دار مشخص بود که هیچ مورد مشکوکی ندارد و مدارک راننده هم هیچ جای بحثی نداشت اما از جایی که منابع اطلاعاتی خبر دقیقی از محموله مورد نظر و جاسازی آن در این خودروی سنگین داده بودند، مجریان قانون تریلی را به نزدیک‌ترین مقر پلیس انتقال دادند. راننده که به گمانش این تنها یک بازجویی ساده است و بعد از گذشت زمانی کوتاه دوباره به سطح جاده بازخواهد گشت تا مأموریت افیونی‌اش را به پایان رساند، در گوشه‌ای از مقر پلیس ایستاد و نظاره‌گر اقدامات مأموران شد.

زمانی از بازرسی بار خالی تریلی نگذشته بود که یکی از افسران زبده پلیس مبارزه با مواد‌مخدر خراسان رضوی به محفظه‌ای که در زیر بار به تازگی جوشکاری شده بود، مشکوک شد. با پیدا شدن محفظه عرق سردی بر چهره متهم نشست و این مرد جوان دریافت که دیگر آخر کارش است اما برای اینکه طبیعی جلوه کند هیچ واکنشی از خود نشان نداد. تیم عملیاتی با استفاده از تجهیزات، محفظه مشکوک را که به طرز ماهرانه‌ای در قسمت بار تریلی جاسازی شده بود برش دادند.

با گشوده شدن بخشی از این محفظه چندین بسته افیونی به دست آمد. ساعتی از این عملیات گذشته بود و مأموران همچنان مشغول تخلیه بسته‌های افیونی جاسازی شده از دل محفظه تریلی بودند.

پس از تخلیه کامل تریلی نمونه چند بسته برای بررسی در اختیار کارشناسان پلیس مبارزه با مواد‌مخدر خراسان رضوی قرار گرفت که مشخص شد محموله مورد نظر مورفین است. در این عملیات مأموران اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد‌مخدر خراسان رضوی با همکاری مأموران پلیس خراسان جنوبی موفق شدند هزار و 375 کیلو و 350 گرم مورفین را کشف کنند.متهم که دیگر دستش برای قانون رو شده بود مدعی شد که بار را افرادی ناشناس در یکی از شهرهای مرزی در خودروی تریلی او جاسازی کرده‌اند و او قرار بوده که محموله مورد نظر را به یکی از شهرهای مرکزی به شخصی دیگر تحویل دهد.با این حال متهم پس از تشکیل پرونده برای تکمیل تحقیقات به مقام قضایی معرفی و خودروی تریلی کانتینر‌دار او نیز توقیف شد‌. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 495659 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟