شلیک به سگ در دزفول بخاطر حمله به زن باردار در ترمینال / رییس اداره محیط زیست اذعان کرد
حجم ویدیو: 5.00M | مدت زمان ویدیو: 00:00:48

به گزارش رکنا، رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول گفت: ۲ روز قبل زنی باردار در پایانه مسافربری این شهرستان مورد حمله سگ قرار گرفت .ویدئویی در فضای مجازی دزفول منتشر شده که در آن فردی حامی حقوق حیوانات و معترض به کشتار سگ به سمت مامور اسلحه به دست شهرداری دزفول می‌رود و او را بابت شلیک به سگ مورد شماتت قرار می‌دهد.
مصطفی استاد چینی‌گر رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول در این خصوص گفت: این اداره کشتار سگ‌های بی‌صاحب از طریق تیراندازی را تایید نمی‌کند و موضوع را از طریق مراجع مربوطه پیگیری خواهد کرد.
او با بیان اینکه کشتار حیوانات وحشی بعد از اخذ مجوز‌های لازم باید طبق دستورالعمل‌های مربوطه انجام شود، افزود: روش‌های متنوعی برای کاهش جمعیت سگ‌های بی‌صاحب وجود دارد که شهرداری باید صرفا طبق دستورالعمل ابلاغی اقدام به این کار کند.
چینی گر تصریح کرد: زنده‌گیری، غربالگری، عقیم‌سازی، رهاسازی در نقاط دوردست، فروش و اقدامات دیگری برای کاهش جمعیت این سگ‌ها درنظر گرفته شد و شهرداری از سال‌ها قبل بدنبال اجرای این دستورالعمل بوده و محلی برای نگهداری سگ‌های بی‌صاحب معرفی کرد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول ادامه داد: بعد از گذشت بیش از یک سال، هنوز اقدامی برای نگهداری سگ‌ها صورت نگرفته است و شهرداری و شورای شهر صرفا باید از روش‌های موجود در دستورالعمل ابلاغی برای کاهش سگ‌های ولگرد استفاده کنند.
محمد ابوالحلاج معاون امور شهری شهرداری دزفول نیز گفت: چند روز قبل گزارشی از پایانه مسافربری بزرگ دزفول مبنی بر مشاهده یک قلاده سگ مشکوک به هاری و حمله به مسافران به شهرداری رسید.
او افزود: پیگیری لازم در این خصوص از سوی ماموران شهرداری دزفول انجام شد تا اینکه ۲ روز قبل زنی باردار در همین پایانه مورد حمله سگ قرار گرفت که طبق گفته خانواده وی برای جنین زن مشکل ایجاد شده است.
ابوالحلاج ادامه داد: خانواده این زن در تاریخ دوم دی‌ماه بدلیل حمله سگ شکایت کردند و ثبت گزارش این اتفاق در سامانه ۱۳۷ شهرداری ثبت گردید و دیروز صبح طی تماسی از پایانه با شهرداری، موضوع مشاهده سگ هار دوباره مطرح شد که مامور شهرداری با مشاهده آثار هاری از جمله ریختن آب از دهان سگ و حمله‌ور شدن آن اقدام به معدوم‌سازی کرد.
معاون امور شهری شهرداری دزفول تصریح کرد: سگ هار بدلیل حمله به انسان و حتی سایر حیوان‌ها باید در اسرع وقت معدوم شود و با توجه به خطر نزدیک شدن به آن، باید از طریق اسلحه گرم معدوم شود لذا اقدام لازم در این زمینه صورت گرفت.
این مقام مسئول اظهار داشت: یکی از رانندگان پایانه مسافربری دزفول با مشاهده تیراندازی به سمت سگ، نسبت به این اقدام اعتراض کرد و با وجود تشریح ماجرا از سوی ماموران شهرداری، او دست از اعتراض برنداشت و با تهیه فیلم آن را در فضای مجازی منتشر کرد و ماموران شهرداری برای رفع خطر انتشار ویروس هاری حتی خون به جا مانده را نیز شست و شو دادند و جسد سگ نیز طبق هماهنگی با دامپزشکی آهک‌پاشی و معدوم شد.
او گفت: فرد منتشرکننده ویدیو در فضای مجازی در اقدامی عجیب اقدام به عکسبرداری از سگی همراه با توله‌هایش کرده و به دروغ عنوان کرده شهرداری قصد کشتار مادر این توله‌ها را نیز داشته است.
این مقام مسئول تصریح کرد: شهرداری دزفول نخستین شهرداری در منطقه است که زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع برای نگهداری سگ‌های ولگرد و معدوم‌سازی آنها با روش ترحم‌آمیز درنظر گرفته و برای این کار شهردار تقاضای اختصاص این زمین را به شورای شهر داد و اعضای شورای شهر نیز موافقت خود را در این زمینه اعلام کردند.
ابوالحلاج با بیان اینکه این زمین آماده واگذاری به انجمن‌های دوستدار و حامی حیوانات است و سال‌ها است که کشتار سگ با اسلحه منسوخ شده ، ادامه داد: روش‌های دیگر جایگزین آن شده‌اند و اقدام اخیر شهرداری دزفول درخصوص کشتار سگ بدلیل هاری آن صورت گرفته است و برخی از سگ‌ها زنده‌گیری و نگهداری می‌شوند و آن‌ها که امکان استفاده به عنوان سگ نگهبان می‌خورند به فروش می‌رسند و مابقی عقیم و رهاسازی می‌شوند.
معاون امور شهری شهرداری دزفول گفت: از انجمن‌های دوستدار محیط زیست انتظار می‌رود همانگونه که ابتدای کار پیگیر تخصیص مکانی برای نگهداری سگ‌های ولگرد بودند اکنون که زمین تخصیص یافته پای کار بیایند و در این زمینه به شهرداری کمک کنند و شهرداری بعد از بستن قرارداد و واگذاری زمین درخصوص تامین غذای سگ‌های ولگرد از طریق پسماند‌های کشتارگاه‌ها نیز آماده همکاری است و این زمین در انتهای پارک لادن یا ۳۰ هکتاری قرار دارد و بدلیل دوری از مناطق مسکونی هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 528808 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟