خطر ریزش در کمین پل تازه ساخت ازارود تنکابن

به گزارش رکنا،این پل ، در مجاور پل بزرگ و قدیمی در ضلع شمالی رودخانه ازارو بخش نشتارود ساخته شده است و در نوروز ۹۷ نیز مورد بهره برداری قرار گرفت .

جاده کناره یکی از محورهای شلوغ و پرتردد در غرب مازندران است که در طول سال میلیون ها خودروی سبک و سنگین از آن عبور می کند. در سال های اخیر شاهد اقداماتی همچون تعریض جاده و همچنین احداث پل در این محور بودیم که به واسطه آن بار ترافیکی این مسیر بیش از پیش روان تر شد.

این پل که نقش قابل توجهی در کاهش بار ترافیکی این منطقه دارد با گذشت کمتر از دوسال از عمر آن با خطر ریزش مواجه شده و مسئولان مربوطه تلاش دارند تا جلوی این فاجعه را به هر شکل ممکن بگیرند.

برای رفع این مشکل پیمانکاری از شرکت زیر ساخت وزارت راه انتخاب شد تا اقدامات لازم را جهت افزایش ایمنی پل ازارود صورت دهد اما با وجود استقرار ماشین آلات ، پیمانکار مذکور تاکنون اقدام چندانی در این زمینه انجام نداده است و خطر ریزش همچنان این پل را تهدید می کند.

با آبروی دولت و نظام بازی نکنید

یک شهروند نشتارودی که نسبت به این موضوع بسیار گلایه مند بود به خبرنگار ایرنا گفت : پل جدید ازارود در کنار پل قدیمی ساخته شده و این در حالی است که پل قدیمی همچنان استوار است و پل جدید با خطر ریزش رو به روست.

پیمان میرچی افزود : وقتی پلی احداث می شود اما هنوز برای بهره برداری آماده نیست چرا مسئولان اجازه تردد خودروهای سبک و سنگین از روی آن را می دهند.

وی با بیان اینکه اینگونه اقدامات بازی کردن با آبروی نظام و دولت است ، اظهار داشت : اگر این پل تازه ساخت به هر دلیلی فرو بریزد مسئولان چه پاسخی در این زمینه برای افکار عمومی خواهند داشت.

وی یادآور شد : باید هر چه سریعتر جلوی این فاجعه را گرفت و از تکرار اینگونه مسائل جدا خودداری نمود.

پل ازارود فاقد رادیه و برید است

معاون امور هماهنگی عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان تنکابن در خصوص علت به وجود آمدن چنین وضعیتی برای پل ازارود گفت : رودخانه ازارود از جمله رودخانه های غرب مازندران است که کف شستگی زیادی دارد و در زمان وقوع سیلاب نیز این مسئله تشدید می شود.

حسن باقری افزود : پل تازه ساخت ازارود در شرایطی در نوروز ۹۷ زیر بار ترافیکی رفت که هنوز رادیه برید کف پل زده نشده بود و پل با نواقصی همراه بود.

وی اظهار داشت : برای تثبیت بستر رودخانه و همچنین حفاظت از پل یا هر سازه داخل رودخانه نیاز است تا رادیه برید احداث شود و فقدان آن موجب شده تا کف پل ازارود با آبشستگی زیادی مواجه شد و خطر ریزش این پل را تهدید می کند.

باقری با بیان اینکه هنوز این پل به اداره راه جهت نگهداری تحویل داده نشده است ، خاطر نشان کرد : پیمانکاری هم که برای رفع این مشکل در نظر گرفته شده با مشکلاتی مواجه است که با برنامه ریزی صورت گرفته تلاش داریم تا هر چه سریعتر مشکلاتشان برطرف گردد.

وی خواستار تسریع در روند احداث رادیه و برید پل ازارود به منظور بالارفتن ضریب ایمنی این سازه شد.

تقویت پل ازارود در اولویت برنامه ها

فرماندار ویژه شهرستان تنکابن با ابراز تاسف از وضعیت نامناسب پل ازارود گفت : این پل در کمتر از دو سال به بهره برداری رسید اما متاسفانه در حال حاضر کف پل دچار ریزش شده و وضعیت آن بسیار نگران کننده است.

سید امیر حسینی جو افزود : این پل در محور اصلی شمال کشور واقع است و اگر اتفاقی برای آن بیافتد همه ما مسوول هستیم و باید پاسخگو باشیم.

وی با اشاره به اینکه ریزش این پل تبعات بسیار سنگینی به همراه خواهد داشت ، تصریح کرد : پیمانکار مربوطه باید هر چه سریعتر نسبت به ترمیم این پل اقدام نماید تا شرایط آن به شکل مناسب تری فراهم گردد.

شهرستان ۱۷۰ هزار نفری تنکابن در غرب مازندران واقع است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

منبع: ایرنا

کدخبر: 528727 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟