سرنوشت های عجیب 7 زن در زندان های تبریز

به گزارش رکنا، رسول تقی پور روز چهارشنبه  افزود: تاکنون ۲۵۴ خانواده متوفی با مراجعه به ستاد دیه استان بخشی از هزینه‌های ضیافت و تاج گل را جهت آزادی زندانیان جرایم غیر عمد استان اهدا کرده‌اند.

وی گفت: در شهرستان مراغه نیز حرکت‌هایی در این رابطه ایجاد شده و تاکنون ۲ زندانی جرایم غیرعمد در این شهرستان از محل کمک خانواده‌های متوفی به آغوش گرم خانواده بازگشته‌اند.

تقی پور با اعلام اینکه از ابتدای سال تاکنون ۳۰۲ زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد شده‌اند، گفت: مبلغ سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض از سوی ستاد دیه در راستای آزادی این زندانیان هزینه شده است.

مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی افزود: هم اکنون، ۴۸۰ زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان چشم انتظار کمک‌های خیران هستند، که مبلغ کل بدهی این زندانیان ۱۵۹ میلیارد تومان است.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که ۱۰ میلیارد تومان از سوی خیران کمک شود، باقی مبلغ را نیز از طریق تقاضای اعسار به تقسیط، گذشت رضایتمندانه شاکیان، آورده خانواده‌های زندانیان و همچنین پرداخت تسهیلات با کارمزد چهار درصد تامین کرده و زمینه آزدی این زندانیان فراهم می شود.

تقی پور با اشاره به اینکه 7 نفر از این زندانیان، خانم هستند، اظهار کرد: این بانوان نیز بطور ناخواسته و با درخواست همسران خود، اقدام به صدور یا پشت نویسی چک کرده و در نهایت نیز راهی زندان شده‌اند که مبلغ کمترین بدهی برابر با ۲۵۰ میلیون تومان و مبلغ بیشترین بدهی نیز ۸۰۰ میلیون تومان است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 528567 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟