آتش زدن لباس زیر برای زنده ماندن 4 مرد! / در نزدیکی تهران رخ داد + فیلم
حجم ویدیو: 16.83M | مدت زمان ویدیو: 00:02:41

به گزارش رکنا، کوله‌پشتی و پیراهن را هم آتش زدند، این آخرین امیدشان برای روشن نگه‌داشتن آتش بود. سرمای هوا بیشتر و بیشتر می‌شد. مجید و منصور رحمان خواب‌آلود چشم‌به‌راه نیروهای امدادی بودند و اکبر به هر طریقی سعی می‌کرد آنها را بیدار نگه‌دارد. این چهار نفر فاصله زیادی با مرگ نداشتند. آخرین شعله‌های کم‌رمق آتش هم خاموش شد.

دیگر بدتر از این نمی‌شد. تنها امید آنها تلفن همراهی بود که هنوز شارژ داشت و همین امکان برقراری تماس نیروهای امدادی با آنها را فراهم می‌کرد. اما درنهایت این مردان جوان حوالی ساعت یک بامداد دوشنبه با کمک نیروهای امدادی هلال‌احمر نجات پیدا کردند.

اکنون حال هر 4 نفرشان مساعد است و پس از تجربه هولناک صبح دوشنبه در محل کارشان حاضر شدند. اکبر ٢٨‌سال دارد و در مغازه باتری‌سازی حوالی افسریه کار می‌کند. او می‌گوید قرار بود کوهپیمایی سبک و کوتاهی باشد.

اما اشتباه در زمان‌بندی و نبود تجهیزات مناسب همه برنامه‌ریزی آنها را به هم ریخت: «قرار بود به قلعه مازیار برویم. ساعت ٩ صبح یکشنبه به طرف این قلعه رفتیم. اما فاصله از آن چیزی که ما فکر می‌کردیم، خیلی بیشتر بود.» اکبر و دوستانش پس از بازدید از آن قلعه تاریخی حدود یک ساعتی برای ناهار توقف کردند و بعد به طرف پایین کوه مسیر را در پیش گرفتند، اما خورشید غروب کرد و هوا تاریک شد.

حدود دو ساعتی با جایی که خودرو را پارک کرده بودند، فاصله داشتند، اما هوا تاریک بود و نمی‌توانستند حرکت کنند. آنها تصمیم گرفتند همانجا بمانند و تلفنی درخواست کمک کنند. با آتش‌نشانی تماس گرفتند و بعد هم نیروهای هلال‌احمر از ماجرا باخبر شدند.

اکبر و دوستانش تا رسیدن نیروهای امدادی باید خودشان را گرم نگه می‌داشتند، اما چوب زیادی برای روشن‌کردن آتش نبود و همان چند ترکه نازک هم خیس بود و به کار آنها نمی‌آمد: «به هر زحمتی بود آتش را روشن کردیم، اما بعد از چند ساعت مجبور شدیم وسایل شخصی را هم آتش بزنیم، لباس زیر و طناب و کوله‌ها را هم آتش زدیم.» با این حال سوز سرما مجید و منصور را کرخت کرد، بعد هم رحمان خوابش گرفت.

اکبر واقعا ترسیده بود، او می‌دانست خوابیدن دوستانش در این سرمای شدید یعنی مرگ: «تنها کاری که به ذهنم رسید، پخش موزیک از گوشی تلفن بود. با آنها حرف می‌زدم تا خواب‌شان نبرد.» درحالی‌که اکبر برای زندگی دوستانش تلاش می‌کرد، نیروهای امدادی پس از چند ساعت پیاده‌روی شبانه در کوهستان به آنها رسیدند. بنابر اعلام مسئولان هلال‌احمر، نیروهای امدادونجات در این عملیات اکبر و دوستانش را از مرگ حتمی نجات دادند.

ابراهیم تاجیک نوری، معاون امدادونجات هلال‌احمر استان تهران دراین‌باره می‌گوید: «به دلیل صعب‌العبور بودن منطقه و تاریکی شب، بعد از حدود ٩ ساعت تیم‌های اعزامی ما افراد گمشده را پیدا کردند. نیروهای عملیاتی پس از انجام اقدامات اولیه برای رفع سرمازدگی، این افراد را به پایین منتقل کردند.»برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 528164 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟