کلاهبرداران اینترنتی در کمین خریداران شب یلدا

به گزارش رکنا، محمد اقبالی رئیس پلیس فتا استان البرز صبح پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به سودجویی افراد کلاهبردار در ایام خاصی مانند شب یلدا گفت: افراد سودجو با استفاده از ترفند های جذاب تبلیغاتی مانند معرفی اجناس ارزان تلاش می‌کنند تا خریداران و کاربران اینترنتی را که از آگاهی لازم در این زمینه برخوردار نیستند به سمت لینک های جعلی خود هدایت نموده تا بتوانند به اهداف مجرمانه دست یابند.

اقبالی ادامه داد: آگاهی کاربران از نحوه استفاده از کارت های بانکی و فضای اینترنتی در انجام عملیات رمزگذاری می‌تواند به پیشگیری از مشکلات دراین فضا کمک کند.

وی گفت: خریداران دقت داشته باشند تا در هنگام خرید رمز کارت بانکی‌شان خن رمز را وارد کنند تا بخشی از زمینه های سوء استفاده کلاهبرداران بشود.

اقبالی افزود: کلاهبرداران با ترفند خاصی نظیر ایجاد صفحات جعلی پرداخت های بانک و فروشگاه های مجازی جعلی از کاربران اطلاعات بانکی، شماره کارت، رمز اینترنتی CVV۲ و تاریخ انقضای کارت را اخذ و سپس اقدام به برداشت غیر مجاز می‌کنند بنابراین مردم هنگام پرداخت اینترنتی از صحت و اصالت درگاه ها اطمینان حاصل کنند.

وی اظهار داشت: مردم برای خریدهای مجازی قبل از هراقدام، از اصلی بودن صفحه سایت و آدرس اینترنتی مطمئن تا گرفتار درگاه های جعلی یا برداشت های غیرمجازنشوند.

وی اظهار داشت: مردم برای خریدهای مجازی قبل از هراقدام، از اصلی بودن صفحه سایت و آدرس اینترنتی مطمئن تا گرفتار درگاه های جعلی یا برداشت های غیرمجازنشوند.

رئیس پلیس فتا استان البرز تاکید کرد که کاربران برای افزایش ضریب امنیتی و اطمینان خاطر از تراکنش های موجود در فضای حقیقی و مجازی به بانک مربوطه مراجعه و نسبت به فعال سازی رمز پویا (رمز یکبار مصرف شصت ثانیه ایی) اقدام نمایند چرا که می تواند از بخش قابل توجهی از تخلفات جلوگیری کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 526971 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟