بخاری نفتی باز فاجعه به بار آورد / در مشهد رخ داد + عکس

به گزارش رکنا، ساخت و ساز‌های غیرمجاز در حاشیه شهر مشهد، گذشته از تمام مخاطرات و ناایمن بودن منازل مسکونی، به علت نداشتن مجوز‌های قانونی گاهی با مشکل تعلق نگرفتن امتیاز کنتور گاز، برق و آب رو به رو می‌شوند. برخی از مالکان این ساختمان‌ها برای رفع مشکل به صورت اشتراکی از امتیاز همسایه‌ها استفاده می‌کنند و بعضی هم راهکار‌های دیگری همچون استفاده از نفت را برای گرمایش انتخاب می‌کنند، موضوعی که دیروز در خیابان رسالت ۱۲۰ حادثه ساز شد و یک منزل کوچک را سوزاند.

با گزارش این حادثه، آتش نشانان ایستگاه‌های ۳۷ و ۴۵ به محل حادثه اعزام شدند. آتش نشانان در بررسی‌های اولیه متوجه شدند که آتش سوزی در یک منزل شصت متری رخ داده است.

عملیات اطفائی زمانی آغاز شد که آتش تمام این منزل کوچک را در برگرفته بود. ساعتی بعد این آتش سوزی با وجود خسارت‌های گسترده مهار شد و تحقیقات درباره چگونگی این حادثه به جریان افتاد.

بررسی‌ها نشان داد که مالکان این منزل اقدام به استفاده از بخاری نفتی کرده بودند که هنگام اضافه کردن نفت به بخاری روشن، نفت سرریز شده و منجر به آتش گرفتن بخاری شده بود. در این میان مرد همسایه برای کمک وارد منزل می‌شود و سعی می‌کند که با صاحبخانه بخاری را بغل گرفته و از منزل خارج کنند، اما هنگامی که جلوی در می‌رسند به دلیل نامعلومی بخاری از دستان این دو نفر رها شده و بر روی زمین می‌افتد و کل این واحد مسکونی به یک باره دچار آتش سوزی شده و در پی این اتفاق مرد همسایه در داخل خانه گرفتار آتش می‌شود.

افسر نگهبان آتش نشانی مشهد با اشاره به وقوع این حادثه که در منطقه همت آباد و در حومه مشهد رخ داده بود، بیان کرد: مرد همسایه بلافاصله برای نجات جان خود دست به کار شده و با توجه به سوختن دست و پا و بخشی از بدن، خودش را بیرون می‌کشاند که در ادامه برای انتقال به بیمارستان تحویل تکنسین‌های اورژانس حاضر در محل می‌شود.

احمد مرندی ادامه داد: در پی این آتش سوزی بخش زیادی از این واحد مسکونی شصت متری در آتش سوخت و خسارات مالی زیادی به جا ماند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 526724 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟