ورود وزارت علوم به مرگ های مشکوک دانشجویان شهید چمران

به گزارش رکنا، منصور غلامی  در خصوص ورود وزارت علوم به موضوع دو دانشجویی که در دانشگاه شهیدچمران اهواز فوت کرده اند، گفت: متاسفانه این خبرها، خبرهای ناگواری است که اتفاق می‌افتد. بخش‌هایی که به دانشجویان مربوط می‌شود حساس تر و قابل توجه تر است.

وی ادامه داد: از همکارانمان خواسته ایم تا این موضوع را بررسی کرده و تا جایی که امکان دارد اطلاعات مربوط به این دانشجویان از جمله سوابق تحصیلی، مسائل شخصی خاصی و اینکه آیا نگرانی و ناراحتی داشتند را جمع آوری و روی این موضوع کار کنند.

وزیر علوم افزود: وزارت علوم از قبل در همه دانشگاه‌ها مراکز و دفاتر مشاوره دانشجویی دارد که در سال های اخیر رویکرد این دفاتر صرفا مراجعه دانشجو نبوده بلکه پایش محیط دانشجویی بوده است.

وی یادآورشد: هر دانشجویی که به این مراکز مراجعه می‌کند راهنمایی و کمک می‌شود و رویکردی که در سال‌های اخیر در این مراکز داشته ایم پایش است که از طریق مسئولان، اساتید، دوستان و دانشجویان انجام می‌شود و اگر دانشجویی نگرانی داشته باشد به هر طریقی به وی کمک می‌شود.

غلامی یادآورشد: در موارد حادتر دفاتر مشاوره با کمکی که از خانواده دانشجو می گیرند به موضوع فرد رسیدگی و به وی کمک می‌کنند، موارد زیادی بوده که گروه‌های مشاوره به موضوع ورود کرده و آن را حل کرده‌اند.

وی افزود: یک زمانی هم هست که دانشجو برای مراجعه به مراکز مشاوره خیلی رغبتی نشان نمی دهد تا مشکلات خود را مطرح کند و شاید مسائل دانشجو آنقدر بروز و ظهوری نداشته است تا فردی حساس شده و آن را پیگیری کند به هر حال این موضوع در دست بررسی است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 526707 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟