کشف یک میلیون دینار تقلبی در کرج

به گزارش رکنا، سرهنگ “محمد نادربیگی”، با اعلام این خبر گفت: در پی تماس مالک یک صرافی در کرج با مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰، مبنی بر حضور فردی در صرافی و تقاضای فروش ۵۰ هزار دینار تقلبی، بلافاصله ماموران کلانتری ۳۱ کوی کارمندان برای بررسی موضوع به مکان مورد نظر اعزام شدند .

وی افزود: پس از حضور ماموران مشخص شد که نامبرده با مراجعه به صرافی قصد فروش دینار ها را داشته که کارکنان صرافی پس از بررسی های اولیه، متوجه تقلبی بودن آن ها می شوند .

این مقام انتظامی گفت: طبق اظهارات فروشنده، پول های خارجی را از فردی که در اطراف صرافی حضور داشته گرفته و از تقلبی بودن آن ها اطلاعی ندارد و دینارها را برای استعلام به صرافی آورده است .

سرهنگ نادربیگی تصریح کرد: با همکاری نامبرده، فروشنده اصلی دینارها شناسایی و دستگیر شد و پس از تشکیل پرونده و انجام اقدامات مقدماتی به همراه دینارهای تقلبی برای انجام تحقیقات تکمیلی به پلیس آگاهی منتقل شد .

وی گفت: در بازجویی های اولیه از متهم محرز شد که پول های خارجی را سال گذشته در تهران از شخص ناشناسی تهیه کرده و قصد فروش آن ها را داشته که از سوی پلیس دستگیر شد .

رئیس پلیس آگاهی استان البرز با بیان این که متهم با صدور قرار مناسب روانه زندان شد گفت: تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

سرهنگ نادربیگی اظهار داشت: عدم توجه شهروندان در هنگام خرید پول های خارجی باتوجه به این که شناخت کافی از آن ها ندارند موجب می شود که افراد سود جو از نا آگاهی آن ها سوء استفاده کرده و پول خارجی تقلبی را بجای پول واقعی بفروشند پس می طلبد مردم هنگام خرید از صرافی های قانونی اقدام کنند و یا قبل از خرید، از صرافی استعلام بگیرند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 525999 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟