حجم ویدیو: 5.32M | مدت زمان ویدیو: 00:00:51

ناله های مرد جوان در روز برفی

در هوای بشدت سرد و برفی شمال تهران، نگهبان پروژه در حال ساخت دارآباد متوجه سر و صداهایی در محل گودبرداری ساختمان شد. «در کابین نگهبانی نشسته بودم که متوجه فریاد هایی شدم در ابتدا فکر می کردم که شاید یک درگیری رخ داده باشد اما کم کم متوجه شدم چه فردی تقاضای کمک دارد.»

جوان ساختمان

نگهبان ساختمان صحبت های خود را این گونه ادامه می دهد: «به سرعت از کابین خودم خارج شدم و به محل گودبرداری رفتم. آنجا بود که  با صحنه ای عجیب روبرو شدم؛ مردی جوان داخل گودبرداری افتاده بود و در حال ایجاد سر و صدا برای رسیدن کمک بود! بلافاصله با مدیر پروژه تماس گرفتم و او که بسیار هم نگران شده بود، بلافاصله با اورژانس و آتش‌نشانی تماس گرفتند.  چیزی نگذشت که نیروهای آتش نشانی از راه رسیده و او را از مخمصه نجات دادیم. واقعا عرض می کنم، اگر ناله ها را نمی شنیدیم و بی اعتنا بودیم شاید این جوان امروز دیگر نفس نمی کشید.»

نکته ای که در این میان حائز اهمیت است، ادعای قربانی ماجراست؛ ادعایی که در آن مرد جوان از خالی شدن زیر پایش و پرت شدن به داخل گودال عمیق گفته بود.حالا اما، تحقیقات و مدارک به دست آمده، از اشتباه بودن این ادعا حکایت دارند.

در همین رابطه مدیر پروژه به خبرنگار رکنا چنین می گوید: ‌ ابتدا باید تاکید کنم که محل عبور فرد مصدوم محلی بود که کاملا حصارکشی شده   و تمام نکات ایمنی لازم در حصارکشی نیز در آنجا رعایت شده است  همچنین ابتدای گذر با فنس کشی مسدود و در روی آن به خطرناک بودن محل و انجام پروژه ساختمانی نیز اشاره کرده ایم در ضمن از روز نخست کلنگ زنی پروژه شناسنامه - شناسه- فنی پروژه در تابلوی بزرگ فلزی و زرد رنگ در محل نصب شده بود و اگر این چنین نبود شهرداری اصلا اجازه فعالیت نمی داد.

مهندس کلایی در ادامه می افزاید: در رسانه ها خواندم که ارتفاع سقوط آن شخص، بیش از ۱۵ متر بوده است. در حالیکه سقوط از چنین ارتفاعی قطعا باعث مرگ خواهد شد و ارتفاع گود برداری ملک بنده بیش از 5 متر نیست.

کلید ماجرا در دست آتش نشانی بود

در این میان، گزارش رسمی آتش نشانی  به نظر کلید ماجرا بود. گزارش رسمی سازمان آتش نشانی از محل حادثه حاکی از آن است که فرد مصدوم، به علت لغزنده بودن زمین در شرایط آب وهوایی خاص آن روز، از روی پله ها لیز خورده و به داخل گودال افتاده است. نکته عجیب دیگری که یکی از آتش نشان های حاضر در محال حادثه، که اتفاقا به عنوان نخستین نفر نیز با جوان مصدوم روبرو شده بود، به آن اشاره کرده است نیز بسیار جالب به نظر می رسد. آتش نشان مذکور درباره لحظات ابتدایی مواجه شدن با جوان مصدوم چنین می گوید: او را صدا زدم و بلافاصله پاسخم را داد؛ وقتی با دقت به او نگاه کردم  متوجه شدم که در حال سیگار کشیدن است! او اسم و فامیل خود رابلافاصله به ما گفت و کاملا هوشیار به نظر می رسید.

قدم به قدم با شواهد و قرائن!

بدون شک در هیچ مبحث و ماجرایی، بدون شواهد و مدارک عینی نمی توان به نتیجه ای خاص رسید و درباره این اتفاق نیز اوضاع طبیعتا به همین منوال است. فیلم های به دست آمده از دوربین مدار بسته منطقه مورد بحث، که ورودی گذر را به طور دقیق نشان می دهد، بیانگر زوایای مهمی از ماجرا هستند. همانطور که در تصاویر مشاهده می فرمایید، جوان مصدوم که ظاهرا 2 نفر دیگر را نیز به همراه خود داشته است هنگام ورود به گذر با فنس روبرو می شود. فنسی که مجریان پروژه به علت خطرناک بودن گذر در ورودی نصب کرده اند و علامت و نشانه های احتیاط نیز روی آن نصب شده است.

در فیلم دیده می شود 3 مرد در روز برفی خود را به فنس می رسانند که یکی بخاطر چاقی همانجا می ماند و دو مرد دیگر که یکی همان مرد مصدوم است از روی حصار و فنس ها داخل گذر ممنوعه وارد می شوند دقایقی بعد دیده می شود دوست جوان مصدوم با تنها گذاشتن او از گذر ممنوعه خارج می شود و بدون اطلاع دادن به اورژانس و آتش نشانی پا به فرار می گذارد و واقعا اگر مدیران پروژه متوجه چنین اتفاقی نمی شدند مشخص نبود مرد مصدوم دچار چه سرنوشتی باشد؟

مهندس کلایی در ادامه گفت: در هر پروژه ای حتی با بکارگیری بهترین و مجهزترین امکانات ایمنی امکان حادثه است! از این رو من در هر پروژه ای اقدام به بیمه کردن کامل حوادث می کنم و در این پروژه هم طوری بیمه کردم تا صدمه وارده به 4 نفر حتی بدون گزارش پلیس و دستور قضایی بلافاصله خسارت پرداخت شود. درباره این شخص هم باوجود اینکه اصلا کارگر ساختمانی نیست و غیرقانونی از حصار عبور کرده و واقعا هنوز انگیزه او و دوستش را از اصرار به ورود به منطقه حصارکشی شده پروژه نمی دانیم چنین چیزی صادق است اما هنوز نمی دانیم چرا خانواده این مرد مصدوم با وجود آگاهی به همه موارد حاشیه سازی کرده اند.

وی در پایان گفت: من سال ها ساختمان سازی کرده ام و هیچگاه موردی به وجود نیامده است چرا که سعی کردم همه موارد مورد تاکید شهرداری ها را انجام بدهم جان کارگرانم برای من مهم بودند و هستند. در تصاویر ذیل می توانید بیمه نامه و سایر مدارک این پروژه را نیز مشاهد بفرمایید.

ساختمان دارآباد

ساختمان دارآباد

ساختمان دارآباد

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 524211 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟