ابتلای 10 نفر در مرند به ویروس ایدز

به گزارش رکنا ، مدیر شبکه بهداشت و درمان مرند با اشاره به نقش اطلاع‌رسانی در پیشگیری از شیوع ایدز گفت: ۱۰ نفر مبتلا به این بیماری در شهرستان شناسایی شده‌اند.

صمد طاهری با بیان اینکه بیماری ایدز، ریشه در رفتارهای اجتماعی دارد، افزود: با اطلاع رسانی در خصوص راه‌های شناسایی ایدز، ابتلا به آن نیز کمتر خواهد شد.

وی با تاکید بر ضرورت بررسی تمام افراد پرخطر جامعه اظهار داشت: در شهرستان مرند مرکز سلامت «قریشی» جهت مشاوره بیماری های رفتاری، در اختیار شهروندان است.

طاهری گفت: افزایش سواد سلامت مردم، موجب پیشگیری از وقوع بسیاری از بیماری ها شده و از شیوع آنها جلوگیری می کند.

وی، روابط جنسی نامطمئن، آلودگی خونی و اعتیاد تزریقی را از راه های مهم انتقال ویروس ایدز برشمرد و خاطرنشان کرد: باید برای جلوگیری از ابتلا به این ویروس، در خصوص این بیماری اطلاع رسانی کرده و دانش مردم را بالا ببریم.

وی در ادامه با بیان اینکه بیماری آنفلوانزا در شهرستان مرند شایع نشده است افزود: تاکنون، آنفلونزا در مرند مشاهده نشده و همه بیماران مراجعه کننده به مراکز درمانی دچار مشکل تنفسی و سرماخوردگی بودند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مرند یادآوری کرد: رضایت مندی مردم برای ما بسیار مهم بوده و اکنون نزدیک ۹۹ درصد افراد شهرستان، دارای پرونده سلامت هستند.

اول دسامبر روز جهانی مبارزه با ایدز نام گذاری شده است.

شهرستان مرند با ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در ۷۰ کیلومتری غرب مرند واقع شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 522544 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟