به گزارش رکنا، محمدحسین پورغریب، معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به گزارش اعلام شده از سوی مدیر مرکز بهداشت و درمان دانشجویان در خصوص مراجعه تعدادی از دانشجویان با علائم گوارشی و علائم آنفلوانزا اظهار کرد: دیروز در خوابگاه کوی حاضر شدیم تا از نزدیک به بررسی و مشاهده گزارش دریافت شده بپردازیم.

توزیع ۳۰۰ عدد ماسک بین دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی

او ادامه داد: در طی ۲۴ ساعت گذشته نیز نمایندگان معاونت‌های بهداشتی و غذا و دارو به همراه پیمانکار تغذیه با حضور در کوی دانشگاه به بررسی دلایل احتمالی مشکل فوق پرداختند، همچنین جهت بررسی‌های بیشتر نیز کارشناسان بهداشتی نمونه‌های لازم جهت آزمایش‌های مربوطه را تهیه کردند تا بررسی‌های بیشتر و دقیق‌تر انجام شود. با پیگیری‌های صورت گرفته ۳۰۰ عدد ماسک برای جلوگیری از شیوع بیماری از بیمارستان شریعتی تهیه و به کمک اعضای شورای صنفی در خوابگاه توزیع شد.

پور غریب تاکید کرد: از صبح دیروز با همکاری داروخانه ۱۳ آبان و بیمارستان شریعتی ضمن اعزام کادر درمانی متخصص و تامین اقلام دارویی مورد نیازبه صورت شبانه روزی تمام تلاش خود را جهت برطرف شدن مشکل پیش آمده انجام دادیم.

علت بیماری دانشجویان علوم پزشکی تهران چه بود؟

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه درباره علت بیماری دانشجویان علوم پزشکی تهران بیان کرد: تاکنون علت دقیق بیماری فوق مشخص نشده است. قرار است تا کلیه همکاران دانشگاه پیگیری‌های لازم را تا حل مشکل موجود و اعلام عمومی پس از روشن شدن دلیل آن انجام دهند.

پورغریب ادامه داد: با توجه به همزمان بودن علائم گوارشی با علائم آنفلوانزا و شیوع اپیدیمی جدید این بیماری در کشور و بروز نشانه‌های آن، با متخصصان عفونی مشاوره ای انجام دادیم. براساس اپیدمیولوژی به دلیل نزدیک بودن دانشجویان به هم در محیط‌های خوابگاهی و بخش‌های بیمارستانی و با در نظر گرفتن طولانی‌تر بودن حالت تهوع که بیش از ۴ یا ۵ ساعت اعلام شده است، به نظر می‌رسد دانشجویان مبتلا به این عارضه شده باشند؛ ضمن اینکه تا اعلام نتایج آزمایشگاهی، مسمومیت غذایی را نمی‌توان رد کرد.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه بیان کرد: مدیریت امور خوابگاه‌ها پیوسته در حال رصد و پیگیری است و مصرف مایعات بیشتر، استراحت، ایجاد جریان هوا در اتاق، تماس کمتر دانشجویان بیمار با سایر دانشجویان و استفاده از ماسک، از توصیه های بهداشتی به دانشجویان است.

اعزام ۴ دانشجوی علوم پزشکی تهران به بیمارستان

پورغریب با اشاره به تعداد دانشجویان بیمار علوم پزشکی تهران بیان کرد: بر اساس گزارش نهایی مرکز بهداشت و درمان دانشجویان طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۵ نفر مراجعه به درمانگاه کوی علوم پزشکی تهران داشتیم که از این تعداد ۴ نفر به بیمارستان اعزام شدند که ۳ نفر از آنها پس از درمان ترخیص شدند و یکی از دانشجویان به دلیل مشکلات زمینه‌ای، همچنان تحت درمان است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 521552 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟