بازداشت کلاهبردار فروش حیوانات زیر قیمت در فارس

به گزارش رکنا ، رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: فردی که با درج آگهی فروش حیوانات خانگی زیر قیمت در یکی از سایت‌های آگهی محور از شهروندان با دریافت بیعانه کلاهبرداری می‌کرد، توسط پلیس فتا شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ "حشمت سلیمانی" بیان کرد: در پی ارجاع یک فقره پرونده مبنی بر کلاهبرداری در یکی از سایت‌های آگهی محور، تیمی از کارشناسان و کارآگاهان زبده پلیس فتا برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.

وی افزود: در بررسی اظهارات شاکی مشخص شد که برای خرید حیوان خانگی به یکی از سایت‌های آگهی محور مراجعه و پس از ملاحظه قیمت پایین، بلافاصله با فرد فروشنده تماس و برای از دست ندادن معامله مبلغ 12 میلیون ریال به حساب وی واریز می کند و پس از آن فرد کلاهبردار گوشی خود را از دسترس خارج و آگهی خود را از روی سایت برمی دارد.

وی تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی در فضای مجازی، متهم را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی، فرد کلاهبردار را شناسایی و دستگیر کردند.

رئیس پلیس فتا استان با بیان اینکه متهم در اعترافات خود هدف از انجام اینگونه اقدامات، انگیزه مالی اعلام کرد، افزود: شهروندان هرگز فریب اینگونه آگهی‌ها را نخورند و تا زمان دریافت کالا و یا انجام خدمات از طرف فرد درج کننده آگهی، مبلغ یا مبالغی را واریز نکنند.

این مقام انتظامی از شهروندان درخواست کرد در خصوص تقاضا از سایت‌های خرید و فروش، دقت کافی را داشته باشند و در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک، آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir اعلام کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 521355 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟