تخطی از سرعت مطمئنه ۳ خودرو را در خراسان رضوی واژگون کرد

به گزارش رکنا، سرهنگ محمدعلی احسانبخش  در مشهد اظهار کرد: در کلیه محورهای خراسان رضوی بارندگی و لغزندگی مسیر وجود دارد.

جانشین رئیس پلیس راه خراسان رضوی افزود: در مسیر قوچان به درگز(گردنه تیوان)، مشهد به کلات(گردنه گوجگی)، مشهد به تربت حیدریه(گردنه خماری)، ریزش برف با شدت بیشتری نسبت به سایر محورهای استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه همکاران راهداری مشغول شن و نمک پاشی در محورهای مذکور هستند، از مه‌گرفتگی و محدودیت دید در محورهای مشهد به سرخس(گردنه مزداوند)، مشهد به کلات(گردنه گوجگی)، گلمکان و محور سبزوار به قوچان در محدوده سرولایت خبر داد.

احسانبخش تاکید کرد: کلیه محورهای استان به جز محورهای گناباد به قائن و گناباد به بجستان لغزنده است.

جانشین رئیس پلیس راه خراسان رضوی از وقوع سه حادثه رانندگی در محورهای خراسان رضوی از ابتدای صبح امروز هم خبر داد و گفت: هر سه مورد، واژگونی خودرو بوده که منجر به مجروحیت سرنشینان شده و علت نیز، تخطی از سرعت مطمئنه گزارش شده است.

وی متذکر شد: با توجه به شرایط لغزندگی و بارش، رعایت سرعت مطمئنه و توجه به فاصله طولی با خودروی جلو، دو توصیه مهم و جدی پلیس راه به رانندگان است.

احسانبخش با بیان اینکه رانندگان در مناطق مه گرفته حتما با چراغ روشن حرکت کنند تا خودرو برای سایر رانندگان قابل مشاهده و تشخیص باشد، از رانندگان خواست در صورت بروز حادثه رانندگی، خودروها را به شانه خاکی جاده هدایت کنند چرا که در غیر این صورت به علت مه گرفتگی و لغزندگی ممکن است سایر خودروهای مسیر نیز با آنها برخورد و تصادف‌های زنجیره‌ای در مسیر رقم بخورد.

جانشین رئیس پلیس راه خراسان رضوی تاکید کرد: تصادفات تا سقف ۶ونیم میلیون تومان خسارت نیازی به ترسیم کروکی و حضور پلیس نیست و رانندگان می‌توانند با مراجعه به نزدیک‌ترین نمایندگی بیمه در مسیر، نسبت به دریافت خسارت اقدام کنند.

وی در پایان به شهروندان توصیه کرد حتما قبل از سفر از طریق تلفن ۲۴ ساعته 33822392 _051 از وضعیت ترافیکی و شرایط محورها مطلع شوند و تجهیزات زمستانی و ایمنی مانند زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 519768 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟