شناسایی کلاهبردار اینترنتی در کردستان

به گزارش رکنا ، رئیس پلیس فتا استان کردستان از دستگیری کلاهبردار اینترنتی واعتراف وی به برداشت غیرمجازازحساب بانکی بیش از ۳۵۰ شهروند در نقاط مختلف کشور خبر داد.

 سرهنگ" مهدی دانش پور" گفت: در پی دریافت شکایت یکی از شهروندان سنندجی مبنی بر برداشت غیرمجاز اینترنتی به مبلغ ۱۲۰ میلیون ریال از حساب بانکی وی، بررسی موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی گفت: با بررسی مستندات پرونده و استعلامات لازم در خصوص تراکنش‌های حساب شاکی مشخصی شد مبلغ برداشت‌شده طی چندین فقره به‌صورت اینترنتی صورت گرفته است.

این مقام انتظامی در ادامه افزود: با انجام اقدامات تخصصی مشخص شد، مبالغ برداشتی توسط فردی به آدرس یکی از استان‌های مرکزی کشورجهت خرید اینترنتی دریکی از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر کشور مصرف‌شده است.

رئیس پلیس فتا استان کردستان در ادامه گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته فرد خریدار اینترنتی پس از اخذ نیابت قضائی شناسایی و دستگیرشد.

سرهنگ دانش پور تصریح کرد: متهم در تحقیقات تخصصی صورت گرفته با مشاهده مستندات پرونده اعتراف کرد با طراحی درگاه بانکی جعلی و انجام تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی اقدام به تشویق کاربران جهت خرید شارژ با تخفیف بالا، کرده که پس از اخذ اطلاعات مالی شاکی به روش فیشینگ اقدام به برداشت از حساب وی کرده است.

وی با بیان اینکه متهم در تحقیقات تخصصی صورت به برداشت غیرمجاز بیش از ۳۵۰ نفر از شهروندان در نقاط مختلف کشور اعتراف کرده است اظهار داشت: مبلغ کلاهبرداری صورت گرفته برابر اعلام نظر کارشناسان بیش از ۳ میلیارد ریال برآورد شده است.

سرهنگ دانش پور با اشاره به تشکیل پرونده و تحویل متهم به مراجع قضائی تصریح کرد: تلاش برای شناسایی مال باختگان دیگر در ارتباط با پرونده ادامه دارد.

رئیس پلیس فتا استان کردستان به منظور پیشگیری از این گونه جرایم به کاربران توصیه کرد: به هیچ‌وجه فریب تخفیفات دروغین فروش کالا یا ارائه خدمات در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را نخورند و در هنگام خرید اینترنتی به آدرس الکترونیکی درگاه پرداخت دقت کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 518591 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟