۲۰۰ کانتینر لوازم آرایشی، همچنان بلاتکلیف در گمرک

به گزارش رکنا، موسی احمدزاده  از دپوی ۲۰۰ کانتینر لوازم آرایشی از حدود ۱۰ ماه پیش در گمرک خبر داد و علت آن را درخواست منشاء ارز از سوی بانک مرکزی توصیف کرد.

وی با بیان اینکه ۲۰۰ کانتینر لوازم آرایش دپو شده در گمرک با ارز آزاد وارد شده است، اظهار کرد: سازمان‌های مسئول باید توجه کنند که این محصولات بهداشتی است و تاریخ برخی از آن‌ها در این مدت منقضی می‌شود و در حال حاضر وزارت بهداشت نیز باید برای ترخیص آن‌ها تصمیم‌گیری کند.

احمدزاده در ادامه خواستار حل مشکل کالاهای دپو شده در گمرک شد و تصریح کرد: علاوه بر ورود کالای قاچاق به کشور، شاهد تولید کالاهای فیک برندهای مشهور نیز هستیم.

ادامه ممنوعیت واردات قانونی لوازم آرایشی

عضو هیئت مدیره انجمن واردکنندگان فرآورده های بهداشتی، آرایشی و عطریات ایران در ادامه اظهار کرد: ۲۰ مهر ماه وزیر صنعت، معدن و تجارت طی جلسه‌ای در اتاق بازرگانی ایران وعده داد که بخشنامه ممنوعیت لوازم آرایشی لغو شود، اما این وعده تاکنون عملی نشده است.

وی با بیان اینکه تولید فعلی کشور در بخش لوازم آرایشی نیاز کشور را برطرف نمی‌کند،‌ تصریح کرد: ممنوعیت واردات لوازم آرایش و وجود ۱۵ مرز در کشور باعث شده کالای بی‌کیفیت و بدون نظارت وزارت بهداشت به کشور وارد شود که ممکن است منجر به بیماری‌های پوستی شود.

به گفته عضو هیئت مدیره انجمن واردکنندگان فرآورده های بهداشتی، آرایشی و عطریات ایران، قانون برنامه پنجم توسعه واردات برخی کالاها ممنوع شد، اما در قانون برنامه ششم توسعه تعدای از این ممنوعیت‌ها از جمله برای لوازم آرایشی لغو و به احکام دائمی تبدیل شد؛ بنابراین واردات کالاهایی که در احکام دائمی ذکر شده نمی‌تواند ممنوع شود و فقط تعرفه‌ آن‌ها قابل تغییر است.

احمدزاده واردات سالانه لوازم آرایشی را ۱۱۲ میلیون دلار عنوان کرد و گفت: این مقدار ارز زیادی نیست،‌ اما ممنوعیت واردات این محصولات باعث کاهش درآمدهای دولت و افزایش سود قاچاقچیان می‌شود.

وی با اشاره به موفقیت تولید محصولات داخلی در بخش شوینده‌ها و برخی محصولات بهداشتی، تصریح کرد: در زمینه تولید لوازم آرایش نیز می‌توانیم با الگوبرداری از برخی برندهای پیشرو موفق شویم.

عضو هیئت مدیره انجمن واردکنندگان فرآورده های بهداشتی، آرایشی و عطریات ایران همچمین با اشاره به لزوم حمایت دولت از تولید مانند رفع موانع کسب و کار و ارائه مشوق‌های صادراتی، گفت: در سال گذشته در صنعت لوازم آرایش بیش از ۸۰۰۰ نیرو تعدیل شدند.

به گزارش ایسنا، احمدزاده اواخر تیرماه از توقف واردات محصولات آرایشی و بهداشتی در سال جاری خبر داده و گفته بود که طی این مدت بازار از کالاهای بی‌کیفیت اشباع شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 518272 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟