2 گروه ‌شکارچی غیرمجاز در شوشتر دستگیر شدند

به گزارش  رکنا ، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر گفت: در عملیات یگان حفاظت محیط زیست شوشتر و منطقه حفاظت شده کرائی دو گروه شکارچی غیرمجاز دستگیر شدند.

بهروز نجاتی اظهار داشت: در عملیات گشت و کنترل زیستگاه های آزاد، مأمورین این اداره در دو منطقه نزدیک به هم و در نزدیکی اراضی کشاورزی روستای عرب اسد دو گروه شکارچی متخلف را که بدون داشتن پروانه اقدام به شکار پرندگان وحشی نموده بودند دستگیر نمودند.

نجاتی افزود: از یک گروه از شکارچیان لاشه ۴ قطعه پرنده سار و یک قبضه اسلحه شکاری بدون مجوز و از گروه دیگر لاشه ٢ قطعه پرنده حمایت شده دراج، ۵ قطعه چنگر، ٢ قطعه کبوتر وحشی و ١۴ قطعه گنجشک و یک قبضه اسلحه شکاری دارای مجوز حمل کشف و ضبط و اسلحه و مهمات هر دو گروه براساس ماده ١۴ قانون شکار و صید تا زمان صدور حکم قطعی و تعیین تکلیف از سوی دادگاه نزد این اداره توقیف شد.

وی گفت: شورای عالی حفاظت محیط زیست به استناد بند (چ) ماده ٣ قانون شکار و صید، بهای هر قطعه دراج را از لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست مبلغ دو میلیون ریال، هرقطعه چنگر معمولی را مبلغ یک میلیون ریال و هر قطعه کبوتر وحشی، سار و گنجشک را مبلغ یکصد هزار ریال تعیین کرده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 515314 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟