واکنش محک در برابر کمپین اینستاگرامی آرش برای کمک به کودکان سرطانی / ما بی خبریم ! + عکس

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، این شخص اعلام کرده به ازای هر استوری یک هزار تومان به کودکان سرطانی هدیه خواهد شد. و کل این هزینه ها از طرف خودش صورت خواهد گرفت.

به دنبال انتشار این عکس و متن موسسه خیریه محک اطلاعیه ای ارسال کرده و در آن اقدام این جوان را خودجوش و بدون هماهنگی با این موسسه اعلام کرد. همچنین اعلام کرده که هنوز هیچ پولی از این طریق به کودکان سرطانی هدیه نشده است.

کودکان سرطانی محک

کودکان سرطانی محک

کودکان سرطانی محک

کودکان سرطانی محک

کودکان سرطانی محک

کودکان سرطانی محک

کودکان سرطانی محک

کودکان سرطانی محک

کودکان سرطانی محک

متن اطلاعیه محک را بخوانید:

پیرو پرسش برخی از نیکوکاران درخصوص انتشار پستی در اینستاگرام با موضوع «هر بار استوری شدن این پست = هزار تومان کمک به مؤسسه خیریه محک»، این سازمان بر اساس اصول شفافیت و پاسخگویی وظیفه خود می‌داند که پاسخ به سوالات زیر را به اطلاع تمامی ذیربطان برساند:

  آیا این اقدام به اطلاع محک رسیده‌ است؟

با شروع این کمپین، پست مربوطه برای صفحه محک ارسال شده است. ادمین صفحه محک نیز راهنمایی لازم در خصوص ارتباط رسمی با محک و نحوه کمک از این طریق به کودکان مبتلا به سرطان را  برای صفحه مربوطه ارسال کرده است. پس از آن هیچ اقدام متقابلی مبنی بر تماس تلفنی و یا پیغام مجدد در دایرکت از ایشان ثبت نشده است.

 آیا این کمپین، اقدام مشترک است؟

این اقدام در قالب فعالیت شخصی در حال انجام و از سوی مؤسسه خیریه محک برنامه‌ریزی نشده است. هرگونه اقدام جهت کسب عواید و جلب مشارکت‌های مردمی در چارچوب اساسنامه و طبق ضوابط داخلی این مؤسسه، با انعقاد تفاهم‌نامه و قراردادهای حمایت مالی به طور رسمی ممکن می‌شود. این کمپین فاقد تفاهم‌نامه‌ مشترک با محک  است.

 آیا تا کنون مبلغی از سمت این کمپین برای کودکان محک واریز شده است؟

خیر تاکنون مبلغی در ارتباط با این کمپین برای محک واریز و یا اطلاع رسانی نشده است.

 در صورتی که تغییری در اطلاعات مربوط به این کمپین صورت گیرد، محک بر اساس دو اصل شفافیت و پاسخگویی آن را به اطلاع تمامی نیکوکاران خواهد رساند.

  محک ضمن قدردانی از نیت خیرخواهانه افرادی که در اندیشه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان هستند و تمایل دارند با فعالیت خود محک را در تأمین هزینه‌های دارو و درمان بیش از 19 هزار کودک مبتلا به سرطان در دوران درمان یاری نمایند، خواهشمند است تا با تماس با شماره 23501243 (شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 تا 16:30) اقدام خود را به اطلاع محک برسانند و این سازمان را در راستای عمل به شفافیت و پاسخگویی همراهی کنند.

 

کدخبر: 514105 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟