چرا مسجد 64 ساله در تهران یک شبه غیب شد ؟ /  سکوت معنادار مسئولان ! + تصاویر

به گزارش رکنا،  در یکی از روز‌های شهریور ماه سال ۹۶ نمازگزاران مسجد مهدیه چهار راه قصر، ناگهان می‌بینند مسجدی که تا دیشب درآنجا مستقر بوده غیب شده و دیگر نیست.

تنها اثری که از این مسجد دیده می‌شد، ته مانده آواری بود که کامیون‌های خاکبرداری از هنگام صبح اقدام به انتقال آن کرده بودند و در حال تمام شدن بود.

از روزی که بنای این مسجد با خاک یکسان شد، هیچ اقدامی برای نوسازی آن صورت نگرفته و این مسجد تنها با چند داربست محصور شده است.

نمازگزاران مسجد می‌گویند، شهرداری این مسجد را به خاطر نداشتن ایمنی تخریب کرده و شهرداری هم می‌گوید این کار به خواسته هیئت امنای مسجد انجام شده است، اما هیچ نامه مکتوبی هم از آن‌ها دریافت نکرده‌ایم.

مسجد

مهدی شریفی عضو هیئت امنای مسجد مهدیه قصر  در پاسخ به این سوال که چرا هیئت امنای مسجد از شهرداری منطقه ۷ خواسته بود به جای تأمین ایمنی اقدام به تخریب مسجد کند، گفت: دو سال پیش امام جماعت سابق مسجد به همراه اعضای شورایاری محله قصر به شهرداری مراجعه می‌کنند و چنین درخواستی می‌دهند، در حالی که سایر امنا از این موضوع اطلاع نداشتند و تنها عضو امنا که چنین درخواستی را کرده بود، امام جماعت سابق مسجد مهدیه قصر بود.

وی با بیان اینکه چند سال قبل شهرداری به بسیج مجوز می‌دهد که بر روی مسجد سازه‌ای را بنا کنند، گفت: این سازه بر روی مسجد سنگینی می‌کند و کم کم بر روی یکی از دیوار‌های آن شکاف ایجاد می‌کند.

تخلیه مسجد در سال 96

شریفی تصریح کرد: در این شرایط از خرداد ۹۶ مسجد را تخلیه کردیم و با کشیدن نوار‌های زرد رنگ به دور آن، ورود به مسجد را تا زمان ایمن سازی ممنوع کردیم.

مهدیه قصر مسجد

این عضو امنای مسجد مهدیه ادامه داد: همزمان با این اتفاقات از شهرداری درخواست کردیم یا سازه جدید را برچیند و یا اقدام به ایمن سازی مسجد کند، اما شهرداری کل مسجد را بر می‌چیند و بعد‌ها متوجه می‌شویم که این کار به درخواست امام جماعت سابق و شورایاری محله و بدون اطلاع امنا انجام شده است.

شریفی اظهار کرد: با شکل گرفتن این شرایط مراتب اعتراض خود را به شهرداری اعلام کردیم، اما شهردرای منطقه ۷ به ما گفت که روحانی مسجد گفته ۶ ماهه مسجد را می‌سازیم؛ این در حالی است که با گذشت ۶ ماه مسجد ساخته نشد و زمین آن هم پاتوق معتادان و ولگردان شد.

وی خاطر نشان کرد: در این مرحله مراتب اعتراض خود را به اداره امور مساجد هم منتقل کردیم و آن‌ها به ما گفتند که ما به هیچ کسی مجوز تخریب یا نوسازی این مسجد را ندادیم و اگر هم بخواهیم بدهیم، سازنده باید ابتدا دستور ساخت گرفته باشد و بعد هم مدارکی ارائه کند که نشان دهد، پول ساخت بنای جدید وجود دارد.

مسئولان شهرداری چه می گویند؟

خسروی معاون عمرانی شهرداری منطقه 7 هم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سوال که با چه مجوزی اجازه تخریب این بنا را صادر کردید؟ گفت: در زمانی که آقای طلوعی شهردار منطقه ۷ بود، امنای مسجد مهدیه از ما در خواست کردند تا پیش از آن که نا ایمن بودن مسجد موجب حادثه آفرینی شود، نسبت به تخریب آن اقدام کنیم، تا بعدا هم خودشان اقدام به ساخت مسجد جدید کنند.

خسروی تصریح کرد: شهردار منطقه هم دستور داد برای مساعدت با این افراد ماشین آلات تخریب در محل حاضر شوند و اقدام به تخریب کنند.

معاون عمرانی شهرداری منطقه ۷ در پاسخ به این سوال که آیا اشخاصی که به عنوان امنا به شما مراجعه کردند و درخواست تخریب دادند، به صورت مکتوب و رسمی چنین درخواستی دادند یا خیر؟ گفت: نه آن‌ها هیچ درخواست مکتوبی ندادند و ما با اکتفا به همان درخواست شفاهی این کار را انجام دادیم.

اشتباه کردیم !

وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه چرا بدون درخواست مکتوب و رسمی چنین کاری را کردید؟ گفت: اشتباه کردیم.

خداوند متعال در آیه ۱۸ سوره مبارکه توبه می فرماید: «إِنَّمَا یَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللَّهِ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْیَوْمِ الْآخِرِ وَأَقَامَ الصَّلَاةَ وَآتَى الزَّکَاةَ وَلَمْ یَخْشَ إِلَّا اللَّهَ ۖ فَعَسَىٰ أُولَٰئِکَ أَنْ یَکُونُوا مِنَ الْمُهْتَدِینَ»

«مساجد خدا را تنها کسی آباد می‌کند که ایمان به خدا و روز قیامت آورده و نماز را برپا دارد و زکات را بپردازد و جز از خدا نترسد؛ امید است چنین گروهی از هدایت‌یافتگان باشند.»

در این شرایط انتظار می‌رود، مومنان بدون چشم داشت به اقدامات شهرداری و یا هر مرکز دولتی دیگر، دست به دست یکدیگر دهند و همان طور که خداوند انتظار دارد، خودشان اقدام به عمران و آبادی این مسجد کنند.

مسجد مهدیه قصر در سال ۱۳۳۲ در چهارراه قصر بنا شد و در سال ۹۶ هم به امید نوسازی تخریب شد.

در حال حاضر به دلیل اینکه اعتبارات نوسازی این مسجد تأمین نشده، مردم این محل با کشیدن داربست در حریم ملک مسجد، زمین آن را حفظ کرده و در آن نماز جماعت اقامه می‌کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 513029 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟