15 گردشگر بعد از 3 روز پر حادثه نجات یافتند / آنها در کوه های ویژدرون گم شده بودند

به گزارش رکنا، گروهی از گردشگران اصفهانی که برای کوهنوردی به منطقه ویژدرون شهرستان ملکشاهی رفته بودند، مفقود شده بودند.

این گروه صبح روز پنجشنبه ۱۱ مهر وارد ایلام شدند و به مدت سه روز بود که تلفن همراه آنان خاموش و هیچ اطلاعی از محل حضور این افراد در دست نبود.

از صبح دیروز پس از تماس خانواده‌ی کوهنوردان با هلال احمر استان، دو تیم از دو ناحیه ویژدرون ملکشاهی عازم منطقه شدند.

دقایقی پیش با تلاش نیروهای امدادی و همراهی ویژه‌ی گروه‌های دره نوردی و اکیپ های کوهنوردی استان، ۱۵ گردشگر گرفتار در ویژدرون در سلامت کامل نجات یافته و به مرکز استان انتقال داده شدند.

کوهنوردان مفقود شده در دره «ویژدرون» ایلام در سلامت کامل هستند

 مدیر عامل جمعیت هلال احمر ایلام از پیدا شدن کوهنوردان مفقود شده در دره «ویژدرون» ایلام خبر داد و گفت: کوهنوردان در سلامت کامل هستند.

حسین عارفی صبح امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران بیان داشت: با تلاش تیم های عملیاتی جمعیت هلال احمر و گروه های مرتبط با این جمعیت خوشبختانه اوایل صبح امروز کوهنوردان مفقود شده پیدا و به مرکز استان منتقل شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان از پیدا شدن کوهنوردان مفقود در دره ویژ درون خبر داد و گفت: برابر اطلاعات موثق دریافتی تیم کوهنوردی ۱۲ نفره که در دره ویژه درون مفقود شده بودند اوایل صبح امروز پیدا شدند.

عارفی بیان کرد: تیم های امدادی هلال احمر و گروه های مرتبط با این جمعیت پس از اعلام مفقود شدن این عزیزان که با مشکل ارتباطی مواجه بودن با حضور در منطقه از هر دو ناحیه دره ویژ درون به جستجو در منطقه پرداخته و خوشبختانه مفقود شدگان هیچ گونه مشکلی نداشته و همگی در سلامت کامل بودند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ضمن تشکر از نجاتگران سخت کوش این جمعیت و سایر گروهای مرتبط که با حضور در منطقه عملیات جستجو و نجات طاقت فرسایی را متحمل شدند و همچنین اهتمام ویژه مدیریت محترم بحران استان، امور آب ، صدا و سیما و اصحاب رسانه که با جدیت تمام پیگیر سرنوشت تیم مفقودی در دره مذکور بودند، عنوان کرد: با توجه به نزدیکی به فصل بارش گروهای کوهنورد و طبیعت دوستان حتی المقدور از ورود به این دره خودداری نمایند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 508366 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟