به گزارش  رکنا ، سرهنگ سعید راستی رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی پایتخت از دستگیری فردی خبر داد که به بهانه جلوگیری از مراجعه به دادگاه، از طعمه‌های خود اخاذی می‌کرد، گفت: فردی که مالک قهوه خانه‌ای در جنوب تهران بود با در دست داشتن شکایتی به پلیس امنیت عمومی پایتخت مراجعه و اظهار داشت: برگ جلبی را از طریق فردی که مدعی بود مامور پست است دریافت کردم که از سوی دادگاه انقلاب صادر شده بود و باید در موعد مقرر به دادگاه انقلاب خودم را معرفی می‌کردم.

شاکی ادامه داد: در این هنگام با فردی در محل کارم آشنا شدم که مدعی بود در دادگاه انقلاب شاغل است و می‌تواند مشکل مرا بدون این که به دادگاه انقلاب مراجعه کنم، حل کند و در قبال آن پیشنهاد مبلغ ۵۰ میلیون تومان وجه نقد درخواست کرد.

این فرد اظهار داشت: به صحبت‌های این فرد مطمئن نشدم و به دادگاه انقلاب مراجعه کردم، اما متوجه شدم که برگ ابلاغیه‌ای برای دعوت من صادر نشده است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه با دریافت شکایت پرونده‌ای در این خصوص تشکیل و شناسایی متهم در دستور کار قرار گرفت، تصریح کرد: در تحقیقات پلیسی مخفیگاه متهم در میدان خراسان شناسایی شد و در تحقیقات پلیسی مشخص شد که این فرد با مراجعه به قهوه خانه و رستوان‌ها خود را فردی ذی نفود در دستگاه قضائی معرفی می‌کرد و با جعل و ارسال برگ اخطاریه‌ها به مالکان صنوف با همکاری همدستش از آنان اخاذی می‌کند.

وی گفت: نتیجه تحقیقات انجام شده در اختیار مقام قضائی قرار گرفت و دستور دستگیری متهم گرفته شد.

سرهنگ راستی با بیان اینکه تیمی از ماموران پلیس امنیت به مخفیگاه متهم اعزام شدند، افزود: متهم در یک عملیات پلیسی دستگیر و به پلیس امنیت عمومی پایتخت برای تحقیقات تکمیلی انتقال یافت.

رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی پایتخت خاطر نشان کرد: کشف جزئیات پرونده و شناسایی سایر همدستان وی ادامه دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 508206 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟