به گزارش رکنا، رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک گفت: آتش‌سوزی خودروی سواری در شهرک حمید که به داخل منزل سرایت کرده و خسارات مالی به جای گذاشت، با حضور آتش‌نشانان مهار و خاموش شد.

مسعود آقازیارتی  اظهار کرد: در پی تماس یکی از شهروندان با سامانه 125 و اعلام خبر این حادثه و درخواست کمک از آتش‌نشانی، ستاد فرماندهی این سازمان اراک بی‌درنگ آتش‌نشانان ایستگاه‌های شماره چهار و یازده را به ترتیب از میدان فراهان و کوی الغدیر، در ساعت 23:40 دقیقه چهارشنبه دهم مهرماه به محل حادثه در شهرک حمید کوچه اتحاد 1 اعزام کرد.

وی گفت: هنگام رسیدن آتش‌نشانان به محل حادثه، در پارکینگ یک منزل مسکونی، خودروی سواری سمند به علت نامعلومی از قسمت باک آن طعمه حریق شده بود و شعله‌های ناشی از این آتش‌سوزی به داخل منزل سرایت کرده بود.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک با اشاره به این‌که دود و شعله زیادی از درون این منزل به بیرون زبانه می‌کشید، افزود: آتش‌نشانان بلافاصله با رعایت نکات ایمنی و با تجهیز خود به دستگاه‌های تنفسی، همزمان با قطع برق و گاز ساختمان و با لوله‌کشی به داخل منزل، در میان دود و شعله، خود را به کانون آتش رسانده و با استفاده از چندین رشته لوله آبدهی آتش‌نشانی، عملیات خاموش‌سازی آتش را آغاز کردند.

آقازیارتی ادامه داد: نیروهای عملیاتی پس از نزدیک به یک ساعت تلاش نفس‌گیر این آتش‌سوزی را مهار و خاموش کرده و از بروز خسارت بیشتر و نیز سرایت به منازل اطراف جلوگیری به عمل آوردند.

وی گفت: این آتش‌سوزی در کنار بروز خسارت‌های مالی به لوازم منزل از قبیل فرش، مبل و ...، یک مصدوم که پسر خانواده بود نیز بر جای گذاشت و توسط عوامل اورژانس به مراکز درمانی منتقل شد.

افسر آماده عملیات آتش‌نشانی اراک در پایان اظهار داشت: آتش‌نشانان با تخلیه دود از داخل منزل به‌وسیله فن فشار قوی و جابجایی لوازم سوخته و با اطمینان از عدم وجود هرگونه آتش پنهان و خطر احتمالی، محل حادثه را به مالک آن تحویل داده و به ایستگاه‌های خود بازگشتند.

به گفته وی علت وقوع این آتش‌سوزی از سوی کارشناسان پیشگیری آتش‌نشانی اراک در حال بررسی است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 507548 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟