آتش‌سوزی و گرفتاری 40 نفر در میان حریق خیابان فلسطین

به گزارش رکنا، در این حادثه حدود ۴۰ نفر از ساکنان ساختمان در داخل طبقات این ساختمان و درمیان دود و آتش به دام افتادند که توسط آتش نشانان و نجاتگران این سازمان نجات یافتند.

بر اساس این گزارش، طی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ و اعلام وقوع آتش سوزی در یک ساختمان مسکونی، بلافاصله آتش نشانان ایستگاههای ۱۸، ۴۰ و گروه امداد و نجات ۱۴ به همراه تشک نجات، نردبان هیدرولیکی و خودرو حامل دستگاه های تنفسی با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران، ساعت ۲۳:۱۰ دقیقه شب گذشته به محل حادثه در خیابان فلسطین شمالی، پایین تر از تقاطع زرتشت، کوچه غفاری رهسپار شدند.

علیرضا حسنی افسر آماده منطقه ۵ عملیات سازمان آتش نشانی تهران در این خصوص اظهار داشت: هنگام رسیدن آتش نشانان به محل حادثه مشاهده شد یک واحد مسکونی به مساحت ۱۲۰ متر مربع در طبقه اول ساختمان پنج طبقه مسکونی ۱۰ واحدی دچار آتش سوزی شده و کاملا شعله ور است و همچنین شعله های آتش از طریق راه پله ها و بالکن در حال سرایت به طبقات بالاتر است.

وی با اعلام این که دود و حرارت بسیار زیادی از طریق راه پله ها به دیگر واحدهای مسکونی سرایت کرده و از پنجره طبقات خارج می شد، تصریح کرد: آتش نشانان به سرعت جریان برق و گاز ساختمان را قطع کردند و پس از مجهز شدن به دستگاه های تنفسی، به سرعت به دو گروه تقسیم شدند که گروه اول از دو جهت به سوی شعله های آتش حمله ور شده و با بکارگیری تجهیزات و لوله های آبرسانی مشغول مهار آتش سوزی شدند.

حسنی اضافه کرد: تیم امداد و نجات آتش نشانی نیز با پشتیبانی گروه اول به طور همزمان در میان دود و آتش به داخل ساختمان راه یافته و عملیات جستجو در طبقات این ساختمان را شروع کردند که خوشبختانه اکثر ساکنان با اطلاع به موقع از وقوع آتش سوزی و با کمک و راهنمایی آتش نشانان از ساختمان خارج شدند.

وی ادامه داد: البته دراین میان دو زن ۶۵ و ۷۰ ساله از ساکنین که در میان دود و حرارت محبوس و دچار دودگرفتگی شده بودند توسط آتش نشانان از داخل این ساختمان خارج و تحویل امدادگران اورژانس حاضر در محل شدند که بعد از معاینات اولیه حال عمومی آنان مساعد گزارش شد.

افسرآماده منطقه ۵ آتش نشانی خاطرنشان کرد: نیروهای عملیاتی با تلاش همه جانبه، شعله های آتش را پیش از سرایت آن به طبقات فوقانی مهار و به طور کامل خاموش کردند و همچنین با استفاده از فن های فشار قوی، دود انتشار یافته را به بیرون تخلیه کردند.

وی تاکید کرد که هم اکنون علت بروز این آتش سوزی توسط کارشناسان آتش نشانی منطقه در حال بررسی است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 507201 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟