بررسی ویژه علت سانحه قطار زاهدان + عکس و فیلم
حجم ویدیو: 2.09M | مدت زمان ویدیو: 00:00:28

به گزارش رکنا، این قطار با 241 مسافر از زاهدان به‌سمت تهران در حرکت بود که 5 واگن از 8 واگن آن در یکصد کیلومتری زاهدان(در منطقه شورو) به دلایل نامعلومی از ریل خارج شد.

صادق سکری، مدیرکل روابط عمومی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در خصوص این سانحه گفت: قطار مسافری ساعت 14:50 چهارشنبه 3 مهر از ایستگاه زاهدان حرکت کرد و در ساعت ۱۶ در یکصد کیلومتری زاهدان در ورودی ایستگاه «شورو» دچار سانحه شده و چند واگن از خط خارج شدند. ایستگاه شورو از زیرمجموعه‌های راه‌آهن جنوب شرق است که جزو ایستگاه‌های لیست توقف قطار زاهدان تهران قرار ندارد.

عکس خروج ریل

وی در ادامه تصریح کرد: علت حادثه هنوز مشخص نیست و کمیسیون عالی سوانح با اعزام به محل موضوع را تحت بررسی دقیق قرار داده و به محض مشخص شدن، نتایج را اعلام خواهیم کرد. کمیسیون بررسی سوانح که متشکل از افراد پیشکسوت راه آهن است و از سوی وزیر راه انتخاب می شوند در حال بررسی علت این سانحه بوده و به زودی اعلام نتیجه خواهند کرد.

این در حالی است که درهمان دقایق نخست پس از این حادثه اعلام شد ماسه‌هایی که با وزش باد روی ریل جمع شده بودند عامل این سانحه بوده است.

15 مسافر از طریق بالگرد به بیمارستان منتقل شدند

مرتضی سلیمی رئیس امداد و نجات در خصوص وضعیت امدادرسانی به گروه حوادث «ایران»، گفت: با توجه به زمان سانحه و تاریکی هوا و همین‌طور مشکلاتی که در زمان وقوع چنین حوادثی در محل سانحه به وجود می‌آید، ما موفق شدیم 15 مصدوم این سانحه را با استفاده از بالگردهای جمعیت هلال احمر و تلاش کادر پروازی به خاطر کاهش دید پروازی به مراکز درمانی منتقل کنیم.

25 مسافر مصدوم کماکان بستری هستند

دکتر پیرحسین کولیوند نیز در رابطه با جزئیات این سانحه گفت: از مجموع ١۵٧ مصدومی که پس از این سانحه به مراکز درمانی منتقل شدند تاکنون 132 نفر پس از درمان ترخیص شده‌اند و 25 نفر همچنان در بیمارستان‌های امام علی(ع)، خاتم الانبیا، بوعلی، تأمین اجتماعی و نبی اکرم بستری هستند.

توضیحات اورژانس درمورد ناپدید شدن یک مسافر

مجتبی خالدی سخنگوی این سازمان درباره وضعیت یکی از مسافران گفت: در ساعات اولیه پس از سانحه تصور می‌شد یکی از مسافران ناپدید شده است اما پس از بررسی‌ها مشخص شد که بخشی از بدن یکی از جانباختگان زیر قطار باقی مانده بوده که به اشتباه تصور شده بود که جسد متعلق به فرد دیگری است. بنابراین تعداد کشته‌شدگان این حادثه تا این لحظه همان ۴ نفر اعلام می‌شود.

جانباختن یک میهماندار

در میان جانباختگان سانحه قطار زاهدان - تهران یکی از میهمانداران شرکت برنا ریل به‌نام محمد جعفری تیرتاش 58 ساله که 10 سال سابقه کار در این شرکت داشت هم به چشم می‌خورد. پس از سانحه عنوان شد که این میهماندار مفقود شده است اما ساعاتی بعد جسد او کشف شد.

علت حادثه قطار «زاهدان- تهران» باید هرچه زودتر مشخص شود

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: علت حادثه قطار «زاهدان- تهران» باید هرچه زودتر مشخص و تدابیر لازم برای جلوگیری از اتفاقات بعدی اندیشیده شود.

آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در دیدار با رسولی، معاون وزیر راه و مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز تأسف از سانحه روز گذشته قطار «زاهدان به تهران» اظهار کرد: علت حادثه قطار «زاهدان- تهران» باید هرچه زودتر مشخص و تدابیر لازم برای جلوگیری از اتفاقات بعدی اندیشیده شود.

حرکت قطارها طبق برنامه صورت می‌گیرد

پس از این حادثه حرکت قطار‌های تهران - زاهدان و بالعکس طبق برنامه انجام می‌شود، اما تا بازگشایی این محور مسافران از زاهدان با اتوبوس به بم منتقل می‌شوند تا از بم با قطار به تهران عزیمت کنند.

قطار‌های تهران - زاهدان طبق برنامه از ایستگاه راه‌آهن تهران حرکت می‌کنند تا پس از رسیدن به بم با اتوبوس به زاهدان منتقل شوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 506177 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟