در زلزله دیشب قزوین یک زن زخمی شد

به گزارش رکنا، مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: زلزله شب گذشته در قزوین تاکنون هیچ تخریبی نداشته و تنها یک زن روستایی مجروح شده است.

قدرت الله مهدی خانی گفت: بر اساس اطلاعات دقیق موسسه ژئو فیزیک زمین لرزه دیشب به بزرگی: ۴.۷ ریشتر در مرز استان‌های قزوین و گیلان حوالی جیرنده به وقت محلی: ۱۳۹۸/۰۶/۲۵، در ساعت ۲۱:۲۸:۴۷با مشخصات طول جغرافیایی: ۴۹.۸ و عرض جغرافیایی: ۳۶.۵ در عمق ۸ کیلومتری زمین رخ داد.

وی افزود: کانون زلزله در فاصله ۲۳ کیلومتری روستای جیرنده در استان گیلان و ۲۳ کیلومتری شهر محمود آباد نمونه و نیز ۲۴ کیلومتری شهر کوهین در استان قزوین قرار دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین تصریح کرد: همچنین این زمین لرزه در محدوده ۲۷ کیلومتری قزوین و ۹۰ کیلومتری شهر رشت رخ داد که خوشبختانه خساراتی دربر نداشت.

مهدیخانی در خصوص خسارات احتمالی این زمین لرزه یادآورشد: در اثر این زمین لرزه کسی آسیب ندیده و تنها یکی از زنان روستایی در هنگام خروج از منزل برای پناه گرفتن دچار جراحت شده بود که به مراکز درمانی منتقل شد و تحت درمان قرار گرفت و مشکل خاصی ندارد.

وی افزود: چون کانون زلزله در نزدیکی چهار روستای استان قزوین قرار دارد برای برآورد دقیق از خسارات وارد شده یک گروه ارزیابی از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین به منطقه زمین لرزه اعزام شده اند تا نسبت به بازرسی از خانه های روستایی و ثبت خسارات احتمالی اقدام کنند.

مهدی خانی گفت: ممکن است برخی از خانه های روستاییان ترک و خسارات جزیی برداشته باشند که همه موارد ثبت و ضبط خواهد شد.

وی اظهارداشت: پس از این زلزله هیچ پس لرزه ای در منطقه ثبت نشده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 504027 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟