۷ کوهنورد در کوه های چاه برف کرمان از مرگ برگشتند+ عکس

به گزارش رکنا، ساعت ۱۵ روز گذشته امدادگران هلال احمر پایگاه مرکزی بافت کرمان، در جریان حادثه گرفتار شدن هفت کوهنورد در کوه های چاه برف – منطقه خبر- قرار گرفتند. با اعلام این گزارش، تیمی از امدادگران زبده کوهستان برای نجات کوهنوردان به سمت منطقه حرکت کردند.

امدادگران که مدام تلفنی با کوهنوردان در تماس بودند متوجه شدند که آنها بعد از رسیدن به قله ۳ هزار متری، حالت تهوع داشتند که با توجه به نشانه های اعلام شده، به نظر می رسید دچار ارتفاع زدگی شده‌ باشند. در حالی که ۲نفر از کوهنوردان با شرایط جسمی نامناسبی روبه‌رو بودند، تیم عملیاتی به سرعت با پیمودن مسافت ۱۲۰ کیلومتری به دامنه کوه رسیدند.

تیم امداد و نجات با توجه به اطلاعاتی که از محل کوهنوردان به دست آورده بودند صعود از دامنه به سمت قله را آغاز کردند و همزمان برای آنکه عملیات با سرعت بیشتری انجام شود، به کوهنوردان توصیه ها و راهنمایی های لازم را ارائه کردند. منطقه صعب العبور بود و به همین دلیل در نقاطی از این مسیر دشوار، تیم امدادی مجبور به ایجاد کارگاه فنی شد و سرانجام در ارتفاع ۲۱۰۰ متری به گروه هفت نفره کوهنوردان که نزدیک به ۹۰۰ متر از قله به سمت پایین حرکت کرده بودند، رسیدند.

تیم امدادی در همان لحظات اولیه یافتن کوهنوردان، به مداوای اولیه دو کوهنوردی که دچار ارتفاع زدگی شده بودند، پرداخت و سپس با ایجاد کارگاه‌ های فنی آنها را به پایین کوه انتقال داده و سرانجام در ساعت ۱۲ شب، به دامنه کوه رسیدند و مصدومان حادثه تحویل امدادگران اورژانس شدند.

رضا فلاح مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اعلام خبر نجات این ۷ کوهنورد، گفت: یک نفر از این کوهنوردان هم از ناحیه مچ دست دچار مشکل شده بودند که توسط امدادگران اورژانس به مرکز درمانی منتقل شد.

به گفته وی، در این عملیات یک تیم چهار نفره از امدادگران و نجاتگران کوهستان شرکت داشتند که موفق شدند مصدومان را در تاریکی شب از کوه پایین بیاورند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 503992 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟