دستگیری 2 صیاد پرندگان شکاری در گنبدکاووس

به گزارش رکنا،  فرمانده هنگ مرزی اترک گلستان اعلام کرد که ماموران پاسگاه مرزی کرند از توابع بخش داشلی برون گنبدکاووس موفق به دستگیری دو صیاد غیرمجاز پرندگان شکاری در نزدیکی نقطه صفر مرزی این شهرستان شدند.

سرهنگ محمدرضا سراوانی روز شنبه در گزارش وقایع و حوادث ۴۸ ساعت گذشته حوزه فعالیت این یگان نظامی گفت: این دو صیاد متخلف روز پنجشنبه هفته گذشته و بر اساس گزارش منابع خبری به پاسگاه مرزی کرند، در حین صید پرندگان شکاری شناسایی و دستگیر شدند.

وی افزود: سه تله شکار، دو قطعه کبوتر زنده به عنوان طعمه، برخی آلات و ادوات شکار و یک عدد دوربین شکاری، آلات مکشوفه از این دو صیاد متخلف است که در فاصله کمتر از ۱۰۰ متری نقطه صفر مرزی ایران و ترکمنستان مشغول صید بودند و با دستور قضایی یک دستگاه موتورسیکلت آنان نیز توقیف شد.

سرهنگ سراوانی اضافه کرد: این دو صیاد اهل روستای کرند در اظهارات خود اعلام کردند که با صید هر قطعه پرنده شکاری (عقاب و شاهین) آن را به قیمت ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد ریال به واسطه ها می فروشند و آنان نیز این پرندگان را با چند برابر قیمت خرید به شیخ نشینان کشورهای حاشیه خلیج فارس می‌فروشند.

وی با بیان اینکه صیادان متخلف با تشکیل پرونده به مرجع قضایی تحویل شده اند، بر ضرورت مشارکت بیشتر مرزنشینان برای حفظ و صیانت از گونه‌های گیاهی و جانوری در منطقه تاکید کرد و از آنان خواست در صورت مشاهده صید غیرمجاز پرندگان حفاظت شده توسط شکارچیان متخلف، مراتب را در اسرع وقت به پاسگاه‌های مرزی مستقر در منطقه گزارش نمایند.

فرمانده هنگ مرزی اترک گلستان همچنین از کشف یک لاشه گوسفند از خودروی وانت پراید در جاده گنبد - مراوه تپه در سه راهی روستای آی تمر بخش دشلی برون گنبدکاووس خبر داد و گفت: بر اساس نظر کارشناس دامپزشکی، این گوسفند پیش از ذبح مرده بوده و صاحب آن که از اهالی روستای "قره گل تخته وسط" شهرستان مراوه تپه بود، قصد داشت تا لاشه را به صورت غیرمجاز وارد چرخه غذایی نماید.

سرهنگ سراوانی افزود: این لاشه گوسفند به همراه خودرو توقیف و صاحب ۴۲ ساله آن با تشکیل پرونده برای سیر روند قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 501973 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟