مدیر مسئول فصلنامه گیلان ما درگذشت + عکس

به گزارش رکنا، «محمدعلی فائق» از پیشکسوتان عرصه فرهنگ و رسانه گیلان و صاحب امتیاز و مدیرمسئول فصلنامه «گیلان ما» عصر شنبه در سن ٩٥ سالگی درگذشت.

در همین رابطه فیروز فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در پیامی، درگذشت این طبیب اهل قلم استان را تسلیت گفت.

در متن این پیام آمده است:

«بازگشت همه به‌سوی اوست»

در آوردگاه حق و باطل، بار دیگر روایتگری صادق از این عرصه آسمانی شد و اینک نامی نیک و سرمایه‌های بسیار انسانی و فرهنگی از وی به‌جای ماند.

خبر ناگوار درگذشت دکتر «محمدعلی فائق» کام فعالان عرصه فرهنگ، به ویژه اهالی رسانه استان را تلخ کرد. فرهیخته‌ای تأثیرگذار که عمری در راستای اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به هموطنان خود تلاش نمود؛ اندیشمندی فاضل که سال‌ها باید بگذرد تا همانندی چون او به منصه ظهور برسد.

بنده ضمن اعلام همدردی با بازماندگان وی، بدین‌وسیله فقدان این طبیب دلسوز و نامی فرهنگ گیلان را به اصحاب فرهنگ و رسانه استان تسلیت گفته و از آستان کبرایی حضرت احدیت برای آن مرحوم علو درجات و برای تمامی بازماندگان شکیبایی و طول عمر با عزت مسئلت می‌نمایم.

گفتنی است «محمدعلی فائق» زاده تیرماه ١٣٠٣ خورشیدی در کوچه حاجی یعقوب واقع در محله کهن صیقلان رشت، اگرچه از سال ١٣٣٤ به لباس سفید و بی غبار طبابت مزین شد اما هیچ‌گاه در دفاع از حقوق مسلم انسانی بی غلیان نبود و هماره در دفاع از فرهنگ سرزمین خویش بی‌تاب و پرالتهاب بود.

وی پس از گذر سالیان طبابت - که به گفته ادیبان این سرزمین نه تنها هیچ‌گاه چشم بر جیب و دست کسی ندوخت بلکه همه وقت خویش را وقف مردم بی‌بضاعت کرد - با فصلنامه‌ای ٧٠ ساله و انجمن فرهنگی ٢٥ ساله با قامتی برای علم و انسانیت خم کرده، با عصایی چوبین و شکوهی برآمده از سال‌ها درست کوشی و پیوسته کوشی همگام با مفاخر استان، عضو ثابت محافل فرهنگی گیلان بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 500623 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟