دسترسی دشوار به جسد فرد حادثه‌دیده از تیم 12 نفره کوهنوردی

به گزارش رکنا ، مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: سخت‌گذر بودن منطقه تنگ‌زندان دسترسی به جسد فرد حادثه دیده از تیم 12 نفره کوهنوردی استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری را دشوار کرده است.

سید احمد مرتضوی‌فرد، اظهار کرد: صبح روز پنجشنبه 31 مردادماه تماس با مرکز ۱۱۲ جمعیت هلال‌احمر استان، حادثه دیدن تیم ۱2 نفره کوهنوردی از استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری در منطقه تنگ زندان شهرستان کیار اطلاع داده شد.

وی افزود: به محض کسب خبر گیر افتادن این کوهنوردان بلافاصله تیم‌های امداد و نجات کوهستان با یک فروند بالگرد به منطقه اعزام شدند و پس از 8 ساعت پیاده‌روی موفق به رسیدن به کوهنوردان گرفتار شدند اما متأسفانه یک کوهنورد به‌ دلیل لغزش و گرفتار شدن در جریان هیدرولیکی آب بستر دره جان خود را از دست داده و زیر سنگ‌های بستر دره گرفتار شده بود که به‌ علت صعب‌العبور بودن منطقه تلاش امدادگران برای خارج کردن جسد این دره نورد بی‌نتیجه بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به اینکه این منطقه بسیار سخت‌گذر است امکان دسترسی به جسد این کوهنورد را مشکل کرده، اما تیم‌های امداد کوهستان استان با تمام توان خود در حال تلاش برای خارج کردن کوهنورد متوفی است تا بتوانند جسد را خارج و به بالا انتقال داده و تحویل مقامات قضایی دهند .

مرتضوی‌فرد در پایان گفت: کوه‌ها و دیواره های عمودی این منطقه بستر بوجود آمدن هرگونه حادثه تلخ است که باید در هنگام عزیمت به این منطقه در ابتدا با شرایط منطقه آشنا شد سپس اقدام به ورود به بستر این مناطق شد.

 پیش از این تعداد کوهنوردان گرفتار از سوی هلال احمر استان 13 نفر اعلام شده بود، که در اعلام جدید این دستگاه، تعداد کوهنوردان گرفتار 12 نفر عنوان شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 499857 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟