مرگ تلخ یک اردبیلی  بخاطر تب کریمه کنگو

به گزارش رکنا، بابک نخستین اظهار داشت: تاکنون در سطح استان اردبیل 10 مورد ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو شناسایی شده و خدمات درمانی مورد نیاز به این افراد ارائه می‌شود تا بتوانند بهبودی خود را به دست آورند.

وی بیان کرد: از افراد مبتلا به این بیماری در استان یک نفر به دلیل تاخیر در مراجعه به مراکز درمانی جان باخت و مداوای سایر افراد مبتلا در حال انجام است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با اشاره به راه‌های انتقال این بیماری به انسان گفت: تب کریمه کنگو از طریق گوشت به بدن انسان منتقل می‌شود که برای نخستین بار این بیماری در استان در سال 95 مشاهده شده است.

وی علت این بیماری را نوعی کنه بر اثر گزش دام دانست و تصریح کرد: برای جلوگیری از انتقال این بیماری باید بعد از ذبح دام، گوشت به مدت 24 ساعت در یخچال نگهداری شده و سپس مصرف شود تا این بیماری از دام به انسان منتقل نشود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با اشاره به علائم ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو افزود: تب، شکم درد، اسهال، خونریزی و لخته شدن رگ‌ها از جمله علائم و نشانه‌های این بیماری به شمار می‌رود که انتظار می‌رود مردم در صورت داشتن این نشانه‌ها به مراکز درمانی مراجعه کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 496773 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟