گردانندگان این باند سازمان یافته،هفت مرد بودند که همگی به زندان و شلاق محکوم شده اند.
دزدان خانه اعیانی
ابتدای سال 95 مردی نگران در تماس با پلیس 110 تهران پرده از یک سرقت میلیونی برداشت.
خیلی زود تیمی از پلیس کلانتری وارد عمل شد و با اعزام به خانه ای در شرق پایتخت در صحنه سرقت دست به تحقیقات تخصصی و علمی زد.
تجسس ها نشان می داد، دزدان حرفه ای زمانی که صاحبخانه به مسافرت رفته بود، با اطلاع از این که هیچ کس در خانه نیست، با روش توپی زنی و شکستن در ورودی به داخل خانه اعیانی رفته و با خونسردی دست به سرقت میلیونی زده اند.
سرقت مشابه
چند روز بعد و درحالی که هنوز مأموران نتوانسته بودند دزدان را شناسایی کنند، سرقت مشابهی در همان محدوده رخ داد و این بار عروس و دامادی نقره داغ شدند.
بررسی ها نشان می داد، عروس و دامادی پس از جشن عروسی‌شان وقتی از تالار به خانه بخت رفته اند با در شکسته مواجه شده و دیده اند همه جهیزیه عروس خانم به سرقت رفته است.
تازه‌داماد در این‌ باره به مأموران گفت: چندماهی است خانه مان را تهیه کرده و جهیزیه همسرم را در آن چیده ایم. امشب بعد از پایان جشن عروسی به خانه‌مان رفتیم اما دیدیم در ورودی خانه شکسته است. وقتی وارد شدیم و دیدیم وسایل خانه‌مان سرقت شده است، حال همسرم بد شد و نخستین شب زندگی مشترک‌مان که قرار بود بهترین شب باشد، یکی از تلخ‌ترین شب‌های عمرمان شد. ماموران در بررسی صحنه این سرقتدزدی را سریالی دانستند و دریافتند هر دو سرقت توسط اعضای یک باند صورت گرفته است.
یک سرنخ
برای رازگشایی از این سرقت های میلیونی، با دستور بازپرس دادسرای ناحیه 34 تهران تیمی از پلیس آگاهی وارد عمل شدند تا این که به سرنخی از دو مرد دست یافتند که یکی از آن ها از دزدان قدیمی تهران است و بارها به زندان افتاده.
بازداشت 2 دزد
تجسس های پلیسی با بازداشت این دو دزد وارد مرحله تازه ای شد و ماموران دریافتند یکی از آن ها از سارقان سابقه‌داری است که پیش از این پنج باردستگیر و زندانی شده است و پس از آزادی با همدست اصلی اش ، پنج نوچه را جذب باند خود کرده و در 80 سرقت مشابه دست داشته اند.
اعتراف
هفت عضو این باند یکی پس از دیگری بازداشت شدند و با اعتراف به همه این 80 سرقت پرده از ثروت میلیونی خود برداشتند.
درخواست قطع دست
با توجه به گستردگی سرقت های اعضای این باند مخوف، کیفرخواست صادر شد و نماینده دادستان اتهام رئیس باند را از نوع حدی تشخیص داد و برای وی درخواست صدور حکم سنگین قطع دست کرد.
محاکمه رئیس باند
در جلسه محاکمه در شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران ، درحالی‌که فقط رئیس باند حضور داشت، پس از درخواست قطع دست توسط نماینده دادستان، مرد تبهکار پشت تریبون دفاع ایستاد با ادعای عجیبی خود را فقط در دو سرقت گناهکار دانست و در بقیه سرقت ها ادعای بی گناهی کرد.
این مرد گفت: من پنج مرتبه به خاطر سرقت دستگیر شده ام و بار آخر وقتی با قرار آزاد بودم، این سرقت‌ها را مرتکب شدم تا بتوانم با پول‌هایی که به ‌دست می‌آورم رضایت مال باخته های قبلی را جلب کنم. من فقط مرتکب دو سرقت شدم و سرقت‌های دیگر را قبول ندارم در این دو سرقت که یکی از آن ها از خانه تازه‌عروس و داماد بود، همدستم حضور داشت. ما آن خانه را از چند روز قبل تحت نظر داشتیم و چون چراغ‌های خانه خاموش بود، فکر کردیم صاحبخانه به مسافرت رفته است. به‌همین‌دلیل صبر کردیم تا شب شد. ابتدا با یک کارت در ورودی حیاط را باز کردیم و سپس قفل در ورودی آپارتمان را شکستیم و وارد آن جا شدیم.
دزد ادامه داد: همه‌‌چیز نو و مرتب بود. ما نمی‌دانستیم آن جا خانه تازه عروس و داماد است و با عجله وسایل باارزش را برداشتیم و سوار ماشین پرایدمان شدیم و فرار کردیم. همه‌‌چیز تقصیر همدستم است. او در یکی از سرقت‌ها که من جلوی در ورودی کشیک می‌دادم وارد خانه‌ای شد و مقداری طلا دزدید اما به من گفت که چیزی گیرش نیامده است. او من را بدبخت کرد.
قطع دست
قضات دادگاه کیفری بعد از پایان جلسه رسیدگی، رئیس باند (علی) را به قطع دست و همدست اصلی اش به نام شاهین را به قطع انگشتان دست راست و پنج عضو دیگر باند را از سه تا پنج سال زندان و هرکدام را به 74 ضربه شلاق محکوم کردند.
قطعیت حکم
این رای درباره همه اعضای باند دزدان در شعبه 39 دیوان عالی کشور تاییدشد اما از آن جایی که شاهین غیابی محاکمه شده بود، این حکم نقض شد تا با در نظرگرفتن این که او بازداشت شده است، محاکمه شود.
بدین ترتیب، شاهین یک بار دیگر در شعبه 8 دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد و قضات بازهم او را به قطع چهار انگشت دست محکوم کردند. با اعتراض شاهین، پرونده به دیوان عالی کشور ارسال شد و قضات اعلام کردند با توجه به این که علی متهم ردیف اول پرونده همه جا گفته شاهین در سرقت ها نقشی نداشته و خود او نیز می گوید فقط ردزنی کرده ‌است، عمل او از موارد حدی نیست. با نقض حکم قطع انگشتان دست، یک بار دیگر پرونده درباره او به جریان افتاد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 495926 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟