براساس گزارش‌های منتشر شده، ۶۸ مورد تیراندازی در ۲۴ ساعت گذشته تاکنون در ایالت‌های مختلف آمریکا رخ داده است که بر اثر آن‌ها دست کم ۲۸ نفر کشته و ۹۹ نفر زخمی شده اند.

به گزارش مرکز ثبت آمار خشونت‌های مسلحانه در آمریکا، در یکی از تیراندازی‌های گزارش شده در شهر دنور در ایالت کلورادو دو نفر زخمی شدند. در یک مورد تیراندازی به گروهی در ممفیس در ایالت تنسی یک نفر کشته شد و سه نفر دیگر زخمی شدند. پلیس اعلام کرد تیراندازی در پارکینگ رخ داده است. در تیراندازی در شهر کمپبلزویل در ایالت کنتاکی نیز دو نفر کشته شدند. پلیس حادثه را قتل و خودکشی و علت آن را اختلافات خانوادگی برشمرده است. در یک مورد تیراندازی به جمعی از مردم در شهر شیکاگو در ایالت ایلینوی نیز یک نفر کشته شد و هفت نفر دیگر زخمی شدند. تیراندازی در کلوبی شبانه در شهر موبیل در ایالت آلاباما نیز دو زخمی برجای گذاشت. پلیس ضارب را بازداشت کرده است. تیراندازی در فلادلفیا در ایالت پنسیلوانیا نیز دو زخمی برجای گذاشت. تیراندازی در شهر "دوئه واجاک" در ایالت میشیگان نیز دو کشته برجای گذاشت. پلیس حادثه را قتل و خودکشی و علت آن را اختلافات خانوادگی اعلام کرده است. در دو حادثه دیگر در شیکاگو شش نفر زخمی شدند. در درگیری بین سرنشینان دو خودرو در شهر شیکاگو نیز هفت نفر زخمی شدند. تیراندازی یک فرد مسلح به جمعی خارج از یک کلوب شبانه در شهر دیتون نیز ۱۰ کشته و ۲۶ زخمی برجای گذاشت.

۶ مورد از تیراندازی‌های گزارش شده در شبانه روز گذشته هیچ قربانی (زخمی یا کشته) در پی نداشت.

مرکز ثبت خشونت‌های مسلحانه در آمریکا همچنین در ادامه گزارش‌های روزانه خود، آمار نهایی موارد تیراندازی بیست و چهار ساعت شنبه تا یکشنبه و تلفات آن‌ها را در شهر‌ها و ایالت‌های مختلف آمریکا اعلام کرد، بر این اساس ۱۵۸ مورد تیراندازی در این مدت رخ داده که بر اثر آنها، ۷۰ نفر کشته و ۱۲۹ نفر زخمی شده اند. ۲۰ مورد از این حوادث در این مدت قربانی (کشته یا زخمی) نداشته است.

بر این اساس طبق گزارش‌های منتشر شده، در چهل و هشت ساعت گذشته، ۲۲۶ مورد تیراندازی در شهر‌ها و ایالت‌های مختلف آمریکا گزارش شده است که در نتیجه آن‌ها ۹۸ نفر کشته و ۲۲۸ نفر زخمی شده اند.

با توجه به اینکه گزارش‌های تیراندازی‌ها در شهر‌ها و ایالت‌های مختلف آمریکا معمولا چهل و هشت ساعت پس از وقوع کامل می‌شود، آمار نهایی تیراندازی‌های بیست و چهار ساعت یکشنبه تا دوشنبه (شبانه روز گذشته) نیز روز سه شنبه منتشر می‌شود.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 494667 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟