دسیسه یک زن با پسرخاله اش برای قتل شوهر / مجتبی وقتی شوهرم خواب بود به خانه آمد + عکس

جسدی در کانال
اوایل تابستان سال ۹۷ به دنبال پیدا شدن جنازه یک مرد ناشناس در کانال پاکدشت یک معمای جنایی را پیش روی پلیس قرار داد . تجسس های میدانی نشان ‌داد این مرد در محل دیگری کشته شده و سپس جسد وی به داخل کانال آب منتقل شده است. جسد با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد و پلیس برای افشای هویت قربانی به تکاپو افتاد.
مقتول کیست؟
بررسی های پلیسی نشان داد جسد متعلق به یک مرد ۴۵ ساله به نام بهمن است. با افشای هویت قربانی پلیس به تحقیق از خانواده وی پرداخت . همسر بهمن به نام لیلا در نخستین مرحله بازجویی به پلیس گفت :شوهرم معتاد بود. آن روز او از خانه بیرون رفت و دیگر باز نگشت .من نمی دانم چطور کشته شده است. در حالی که لیلا ادعا می کرد از نحوه کشته شدن همسرش بی اطلاع است پلیس در اقدامات اطلاعاتی به اختلاف های دنباله دار لیلا و همسرش پی برد.
دسیسه لیلا برای قتل شوهرش
بدین ترتیب ؛ نوک پیکان اتهام به سوی لیلا چرخید و وی بازداشت شد و همین کافی بود تا زن جوان در بازجویی ها به قتل بهمن با همدستی پسرخاله شوهرش به نام مجتبی اعتراف کند . با اظهارات این زن مجتبی نیز بازداشت شد و قتل را گردن گرفت.
در دادگاه
با توجه به اعترافات تکان دهنده مجتبی و لیلا آن ها گناهکار شناخته شدند که مجتبی به اتهام قتل و لیلا به اتهام معاونت در شوهرکشی دیروز در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستادند. در ابتدای این جلسه اولیای دم برای متهمان حکم قصاص خواستند .سپس لیلا در جایگاه ویژه ایستاد و در تشریح جزئیات ماجرا گفت : شوهرم معتاد و بدخلق بود. او مدام مرا اذیت می‌کرد و کتک می زد .چند بار او را به کمپ ترک اعتیاد برده بودیم اما هر بار که بازمی‌گشت بار دیگر سراغ مواد می رفت و اعتیادش را شروع می کرد. همه خانواده اش می دانستند با من رفتار بدی دارد .من از این وضعیت خسته شده بودم تا این که با پسر خاله اش که گاهی اوقات به خانه ما رفت و آمد داشت درددل کردم .
وی ادامه داد: من از او کمک خواستم و چون واقعا از بد رفتاری های شوهرم خسته شده بودم پیشنهاد قتل شوهرم را مطرح کردم .مجتبی پذیرفت. من و مجتبی قرص‌خواب خریدیم و به شوهرم خوراندیم اما چون بهمن سابقه اعتیاد داشت قرص ها به او اثر نکرد. شوهرم در خواب عمیق بود که با پسر خاله او تماس گرفتم .همان موقع مجتبی به خانه‌مان آمد و جوراب زنانه را دور گردن شوهرم پیچید و او را خفه کرد.
وی درباره انتقال جسد نیز گفت: من و مجتبی با هم جنازه را داخل صندوق عقب ماشین گذاشتیم و آن را به کانال آب پاکدشت انداختیم .
سپس مجتبی در جایگاه ویژه ایستاد و گفت : می دانستم پسرخاله ام زنش را اذیت می کند .لیلا چند بار با من درددل کرده بود .به همین دلیل دلم برای او سوخت و به حرف هایش گوش دادم. من می‌خواستم زندگی‌اش را سر و سامان بدهم اما او پیشنهاد قتل شوهرش را مطرح کرد و من از سر دلسوزی شوهر او را کشتم .
بنابر این گزارش، در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا رای صادر کنند.
تحلیل کارشناس
زوج های بدرفتار
محمد پرتوی کارشناس خانواده در زمینه بدرفتاری یکی از زوج ها گفت:هر نوع بدرفتاری را نمی توان به پای روحیه افراد گذاشت چرا که عوامل بیرونی و مصنوعی باعث بدخلق شدن افراد و در نتیجه رفتارهای غیرقابل تحمل آن ها می شود.
وی گفت: همه نوع بدرفتاری ها قابل درمان است که البته نیاز به همکاری زوج ها و حتی خانواده های شان دارد بدرفتاری ذاتی باید با فشار اطرافیان فرد بد رفتار تحت نظر روان شناس حتی روان پزشک با روان درمانی یا نسخه دارویی تحت کنترل قرار گیرد و اما اگر بدرفتاری ناشی از اعتیاد یا شرارت باشد نیاز است خانواده ها با مشاوره یا مراحل ترک اعتیاد و در نهایت روان شناس آن را مهار کنند.
این کارشناس خانواده گفت:در این پرونده مشهود است مقتول اراده ای برای ترک اعتیاد و بدرفتاری ناشی از آن نداشته است و متصور است خانواده ها هم ناامید شده بودند درحالی که باید ممارست و صبوری داشته باشند و پسرخاله مقتول نیز به جای تن دادن به خواسته همسر مرد بدرفتار که از بدخلقی های شوهرش به تنگ آمده است و منطقی فکر نمی کند باید راه درستی را برای کنترل اوضاع انتخاب می کرد که می شود به مواردی که اشاره شد رجوع کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 494519 ویرایش خبر
لینک کپی شد
هاله مجیری
آیا این خبر مفید بود؟