پشت پرده خرید و فروش جسد +عکس

به گزارش رکنا ، «جیم استافر» یک جوان اهل آریزونا به تازگی متوجه شده که جسد مادرش برای انجام یک سری آزمایش‌های انفجاری به ارتش آمریکا فروخته شده است. در واقع ارتش آمریکا جسد مادر او را روی یک صندلی بسته و آن را در یک آزمایش تسلیحاتی منفجر کرده است!

دوریس، مادر جیم استافر در سال ۲۰۱۳ درگذشت. این مادر ۷۳ ساله در سال‌های پایانی عمرش از بیماری آلزایمر رنج می‌برد؛ اما پزشکان اعلام کردند که او ژن چنین بیماری را نداشته است. پزشکان نگران بودند که این بیماری ممکن است جهش یافته باشد به همین دلیل امیدوار بودند پس از مرگ او بتوانند تحقیقاتی بر روی مغز این زن انجام دهند.

جیم استافر پس از مرگ مادرش، جسد او را به مرکز منابع بیولوژیک (BRC) برای انجام یک سری تحقیقات پزشکی اهدا کرد. وی فکر می‌کرد با این کار می‌تواند به کشف اطلاعات بیشتر درباره این بیماری کمک کند. اما سه سال بعد، گزارشگران رویترز که تحقیقاتی را درباره تجارت اجساد بدن انسان‌ها انجام می‌دادند، متوجه شدند که «مرکز منابع بیولوژیک» مستقر در آریزونای آمریکا به صورت پنهانی جسد مادر او را به ارزش هزاران دلار به ارتش آمریکا فروخته است. ارتش آمریکا هم از این جسد برای انجام آزمایش‌های انفجاری استفاده کرده است!

استافر در گفت‌وگو با رویترز اعلام کرد در زمان اهدای جسد مادرش، فرمی را پر کرده بود که در آن تأکید شده بود هرگز از جسد مادرش برای اهداف غیرپزشکی استفاده نخواهد شد.

خانواده استافر فقط یکی از ده‌ها خانواده‌ای هستند که از مرکز منابع بیولوژیک به دلیل سوء استفاده از اجساد عزیزانشان، شکایت کرده‌اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 494137 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟