در این روستا همه دهقان فداکارند !

به گزارش رکنا، در شهرستان چرداول آبادی کوچکی است به نام روستای جوب شیر علی با مردمانی اهل کار و خلاقیت .شهره اند به طبیعت دوستی .چند قدم آنسوی آبادی چنان از مراتع و چمنزارهای اطراف حفاظت می کنند که در موسم بهاران عکس دشت های پر از لاله زار و شقایق شان زینت بخش صفحه شخصی موبایل بدست ها می شود مردمانش یا درختان بلوط را می کارند یا بر آبراهه های آبگیر باران سازه های آبخیزداری می سازند .

اکنون در موسم برنج کاری مشغول کار وجین مزارع هستند تا محصول ارگانیک به دست مصرف کننده برسانند دست ها ترک برداشته اند و ریگزار ها گاهی در زیر ناخن ها دردی را مهمان خانه تن می کنند .زنبورداران از چند کیلومتر آنسوی تر می آیند تا در فصل تابستان زنبور های عسل کامی بگیرند از اب چشمه ساران و شهدی بر گیرند از پونه و....

صدای زنگوله های گوسفندان صدای موسیقی زندگی است .مصرف کنندگان گوشت مرغ با مرغ های ارگانیک مرغداری های این دیار آشنا یند..

خبر آمد که شعله های آتش بر جان بقایای مزارع گندم افتاده است .هرکس در ساعت های پایانی شب خود را به آبادی رساند پیر و جوان زن و کودک با هر وسیله ای که داشتند به نبرد با شعله های آتش پرداختند جوانان ومیان سالان پیراهن و کت خود را وسیله خاموش کردن آتش کردند تابه همه بگویند درس ریز علی دهقان فداکار را با جان ودل آموخته اند .صدای شیون زنان آبادی که همپای مردان در مهار آتش جانانه تلاش می کردند همه را غیرتی کرده بود تا پای آتش به جنگل و کوه های بلند اطراف نرسد اما مگر وقتی آتش شوق باشد آتش گیاه و مرتع یارای مقاومت را دارد ؟!

آتش در ساعت یک بامداد به همت مردم آبادی وکمک روستاهای اطراف و نیروهای امدادی روبه خاموشی نهاد بی آنکه به قلمرو بلوط دست درازی کند .

درود بر مردمانی که هنوز طبیعت را خویشاوندان خویش می دانند .

چشمه هایشان جوشان و گاوها یشان شیر افشان باد

گزارش از محمد رستمی.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 491961 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟