کشف قدیمی ترین جمجمه انسان+عکس

تیمی به رهبری خانم کاترینا هارواتی در طی جستجویی در غار صخره ای در ساحل جنوبی یونان، موفق به کشف جمجمه انسان شدند که از شمایل آن توانستند اعلام کنند این جمجمه، یک جمجمه ساده نیست و در میان جمجمه های کشف شده تاریخی قرار خواهد گرفت.

بعد از کشف این جمجمه دانمشندان شروع به بررسی دقیق این جمجمه کردند که در ابتدا آنها بر این باور بودند این جمجمه حداقل متعلق به 210 هزار سال گذشته در خارج از آفریقا در یونان است که این جمجمه نسبت به قدیمی ترین جمجمه کشف شده در یونان بیش از 160 هزار سال بزرگتر است.

قدمت این جمجمه نشان دهنده زندگی انسان های اولیه در قاره اروپا نیز است که دانشمندان و محققان می توانند برای کشف اطلاعات بیشتر در این نقاط شروع به تحقیقات گسترده نمایند.

با این حال اکتشافات نشان دهنده این هستند که مالک این جمجمه در 210 هزار سال گذشته زنده بود و این در حالی است که رسوب های غاری که این جمجمه از آن پیدا شده است، متعلق به 274 هزار سال گذشته بوده است و بی شک کشف جمجمه تاریخی می تواند در کشف حقایق دیگر موثر باشد.

همچنین دانشمندان قصد دارند با برخی نمونه برداری از DNA این جمجمه تاریخی برخی تفاوت ها و روند تکاملی میان انسان ها و نئاندرتال ها را بدست بیاورند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 489272 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟